۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۶۲۸۰۴
مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان:

بصیرت سیاسی حضرت عباس نیاز امروز جامعه در برابر توطئه‌های دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صالحیان گفت: پاسداری از مکتب اسلام و تشیع، رسیدن به بصیرت سیاسی عباس(ع) در برابر تفرقه های دشمن و معنویت ادعیه امام سجاد(ع) نیاز امروز جامعه برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام صالحيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، در شام میلاد امام حسین(ع) و میلاد حضرت ابوالفضل در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: یکی از سنت های حسنه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که به مناسبت های دینی و مکتبی، روزها نامگذاری شده است.

 

وی با اشاره به نامگذاری میلاد حضرت علی(ع) به عنوان روز پدر و میلاد فاطمه زهرا(س) به عنوان روز مادر افزود: فلسفه این نامگذاری ها، فرهنگ سازی مکتب اسلام در پیچ و خم مسائل و مشکلات روزمره زندگی است که با فرهنگ سازی این معارف الهی و دینی بتوانیم به سبک زندگی اسلامی نزدیک شویم.

 

حجت الاسلام صالحیان با اشاره به میلاد امام حسین(ع) و نامگذاری این روز به نام روز پاسدار بیان کرد: اگر این روز به نام پاسدار نامگذاری شده است تنها مربوط به قشر پاسدار و رزمندگان سپاه نیست بلکه هر یک از ما باید پاسدار ارزش های دین مبین اسلام و پیاده کردن این ارزش ها در متن زندگی خود باشیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: فرهنگ پاسداری باید در بین ما نهادینه شود و پاسداری از ارزش ها به عنوان جزئی از سبک زندگی اسلامی مدنظر قرار گیرد به ویژه برای نسل جوان که روزهای انقلاب و دفاع مقدس را ندیده اند باید پاسداری از ارزش ها به صورت یک ارزش در آید.

 

پاسداری از حریم تشیع بالاترین وظیفه یک پاسدار است

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: روز پاسدار و پاسداری که از نام مقدس امام حسین(ع) و حرکت و قیام و نهضت آن حضرت گرفته شده است یک معنای اصطلاحی دارد که همین پاسدارانی هستند که امام فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

 

وی پاسداری از حریم تشیع و مکتب اهل بیت را نوع دیگری از پاسداری بیان داشت و گفت: وجود پدر و مادری که با توجه به مکتب حیات بخش اسلام از کیان خانواده پاسداری می کنند و مشمول آیه قرآن قرار می گیرند که خداوند امر می کند که خانواده خود را از آتش در امان دارید، نوع دیگری از پاسداری است.

 

حجت الاسلام صالحیان رسیدن به مقام پاسداری را خاص همه افراد و اقشار بیان کرد و افزود: هر کسی در هر شغل و منصبی می تواند یک پاسدار باشد و یک معلم، یک استاد دانشگاه، یا حتی یک کاسب می توانند با اعمال و رفتار خود پاسدار حریم مقدس اسلام و تشیع باشند.  

 

وی در ادامه با اشاره به میلاد ابوالفضل و نامگذاری آن به نام روز جانباز ادامه داد: جانبازی را یک ارزش متعالی است و فلسفه این نامگذاری این است که ارزش جانبازی در تمام مراحل زندگی به ویژه در سبک و نوع زندگی ما مورد دقت قرار گیرد که امروز با توجه به جوان بودن جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 

بصیرت سیاسی عباس نیاز امروز جامعه در برابر توطئه های دشمن است

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: بصیرت سیاسی که در وجود حضرت ابوالفضل در میدان های مختلف وجود داشت، و در میدان های مختلف در برابر تهدیدها و نقش های دشمن با بصیرت ایستادگی کرد و این بصیرت باید امروز سرلوحه و سرمشق ما قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اختلافات و تفرقه افکنی های دشمن به ویژه در کشورهای اسلامی گفت: این گونه هجمه ها و تفرقه افکنی های دشمن در بین ملت های مسلمان نیازمند بصیرتی است که باید از عباس الهام گرفته شود.

 

حجت الاسلام صالحیان در پایان با اشاره به میلاد امام سجاد(ع) نیز بیان کرد: ادعیه ای که از این امام همام به دست ما رسیده است، راهگشای معنویت جامعه است و امروز بعد معنوی جامعه نیازمند توجه جدی تر به عمق این ادعیه می باشد و این مناسبت ها باید در جهت فرهنگ سازی هر چه بیشتر مورد توجه و دقت قرار گیرد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات