۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۶۲۸۰۵
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

شرط پیروزی در مذاکرات با ایمان قدم برداشتن در این راه است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید قدرت‌های به اصطلاح بزرگ با ایستاگی ما است که راه را برای ما هموار کرده‌اند؛ با احترام ما را به میز مذاکرات دعوت می‌کنند و این نماد بزرگی ملت است و شرط پیروزی در مذاکرات با ایمان در این راه قدم برداشتن است.
مراسم بزرگداشت روز جانباز باحضور جانبازان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در مراسم همایش 10 هزار نفری جانبازان استان قم که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) که با شعار رهسپاریم با ولایت تا شهادت که در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان مقام و جایگاه جانبازان گفت: جانبازان در متن زندگی خود به حیات واقعی دست پیدا کردند و جانباز به معنای واقعی یعنی تجلی کربلایی بودن است.

 

وی در ادامه با بیان شعری از حضرت ابوالفضل(ع) افزود: «والله ان قطعتموا یمینی انی احامی ابدا عن دینی» یعنی این‌که اگر دست راست من را قطع کردند من در راه مبین اسلام قدم بر می‌دارم و حضرت ابوالفضل(ع) هیچ هدفی را جز رضایی خدا بر نمی‌دارد و همواره قلب او آماده ایثار است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی علت استقامت و ایسادگی غزه در فلسطین را عنوان کرد و گفت: اگر ملت ایران استقامت نمی‌کردند در برابر ظالم، غزه به نماد استقامت تبدیل نمی‌شد و این اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام ابوترابی خطاب به جانبازان گفت: اگر عنصر دین و ایمان و شهادت طلبی در وجود شما تجلی پیدا نمی‌کرد راه نبرد را نمی‌توانستید طی کنید و این ایمان بود که باعث شد ایران راه ایستادگی و اقتدار را طی کند.

 

وی به شرط ایمان در مذاکرات اشاره کرد و افزود: بدون تردید قدرت‌های به اصطلاح بزرگ با ایستاگی ما است که راه را برای ما هموار کرده‌اند؛ با احترام ما را به میز مذاکرات دعوت می‌کنند و این نماد بزرگی ملت است و شرط پیروزی در مذاکرات با ایمان در این راه قدم برداشتن است.

 

حجت الاسلام ابوترابی به قدر دفاعی در برابر ظالمین اشاره کرد و افزود: قدرت دفاعی ما باید قدرت بازدارنده باشد و باید روز به روز بنیه دفاعی ایران در اوج قرار بگیرد تا بتوانیم در برابر ظالم پیروز شویم.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی گفت: اقتدار ملی در دنیا یکی از دستاوردهای بزرگی بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی با مقاومت خود به آن دست یافت.

 

وی در ادامه افزود: ایستادگی ملت‌های مظلوم موجب شده لرزه بر اندام مستکبران و دولت‌های دست‌نشانده انداخته شود و امیدواریم همه ما افتخار حضور در رکاب امام زمان(عج) را پیدا کرده تا بتوانیم به سعادت ابدی دست یابیم./978/پ202/ش

ارسال نظرات