۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۶۲۸۱۹
آیت الله نمازی:

ایثارگری همسران جانبازان به تصویر کشیدنی، نیست

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: قلم هیچ نویسنده ای و هنر هیچ هنرمندی نمی تواند عمق ایثارگری همسران جانبازان را که در کنار جانبازان سختی های بسیاری را متحمل می شوند، به تصویر بکشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان شنبه شب در آیین روز جانباز در سالن اجتماعات فیض دانشگاه کاشان با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع)، اعیاد شعبانیه و روز جانباز اظهار کرد: ماه شعبان به نام رسول اکرم(ص) نامگذاری شده است.

وی افزود: محفل گرامیداشت روز جانباز، محفلی است که اهل آسمان ها و فرشتگان خدا نسبت به آن غبطه می خورند و این محفلی است که محل اجتماع مردان بزرگ الهی و فداکاران راه اسلام و دفاع از اسلام و فرزندان عزیر آنها است.

آیت الله نمازی گفت: اگر حجاب الهی برداشته شود مشخص خواهد شد محفل جانبازان از محافلی است که فرشتگان خدا نسبت به آن غبطه می خورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه حکمت آفریدن انسان را در آزمایش انسان دانست و با اشاره به این که حرکت انسان از خامی به سوی کمال است یاد آورشد: خداوند بر همین اساس انبیاء را فرستاد تا به بشر درس معرفت معرفت و بندگی را بیاموزند و برای انسان ها ابلیس را فرستاد تا با آدم های بزرگ حتی انبیای الهی دست و پنجه نرم کند.

به گفته وی، خداوند بندگان خود را به این دنیا آورده است تا آنها بدانند در عالم هستی خالقی و مخلوقی و رزاقی و حکیمی و مدبّری وجود دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: خداوند انبیا را هم امتحان کرده است و این طوری نیست که هرکسی مجانی و رایگان به پیامبری رسیده باشد و در این راه شیطان سر به سر همه انبیا گذاشته است.

 

آیت الله نمازی گفت: حضرت آدم به وسیله میوه ممنوعه و ابراهیم با ذبح فرزندش آزمایش شد اما ابراهیم از همه آزمون های الهی پیروز و سربلند خارج شد و خداوند بعد از همه آزمون ها به ابراهیم گفت، تو شایسته رهبری هستی، از این رو مقامات اخروی مجانی به کسی داده نمی شود و کسب این مقامات در گرو سختی و مشقات فراوانی است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمود هیچ پیامبری مانند من در راه رسالتش به اندازه من آزار و اذیت نشد، هم خودش و هم دخترش فاطمه زهرا و هم حسن و حسین و ابوالفضل و بقیه ائمه یا در حبس و یا در محاصره و یا بازداشت بوده اند و این از ویژگی های اولیای خدا است که با مشکلات و سختی ها دست و پنجه نرم کند و این سبب درجات و مقامات صابران است.

 

ماجرای ایوب پیامبر الگویی برای بندگان صالح خدا است

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: خداوند به پیامبر اکرم(ص) می گوید به صابران مژده بده که مورد رحمت خدا قرار می گیرند، از این رو شما جانباز صابران حقیقی به ویژه همسران جانبازان که در کنار جانبازان سختی هایی را متحمل می شوند که قلم هیچ نویسنده ای و هنر هیچ هنرمندی نمی تواند عمق ایثارگری همسران جانبازان را به تصویر بکشد.

آیت الله نمازی با اشاره به صبوری حضرت ایوب در بین انبیای الهی یاد آورشد: حضرت ایوب 6 هزار شتر، 14 هزار راس گوسفند، یکهزار گاو، 7 پسر و سه دختر داشت و همیشه خداوند را شاکر بود و برای همین شیطان نزد خدا رفت و گفت شکر ایوب برای داشتن این همه نعمت است، اگر آنها را از او بگیری شکر تو را به جا نخواهد آورد و این چنین شد که ایوب پیامبر در آزمون سختی الهی قرار گرفت.

وی افزود: خداوند همه نعمت های خود را از ایوب گرفت و خودش و همسرش باقی ماند و خودش نیز بیمار شد اما باز هم شکر خدا را به جا آورد و در این آزمون قبول شد و خداوند همه نعمت هایی را که از او گرفته بود به او برگرداند.

به گفته وی خداوند برای این که برای بندگانش الگو سازی کند حضرت ایوب را در آزمون سختی قرارداد، از این رو ماجرای ایوب الگویی برای بندگان صالح خدا است.

 

انقلاب اسلامی یک آزمون بزرگ الهی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین انقلاب اسلامی را یک آزمون الهی بعد از 14 قرن از ظهور اسلام دانست و گفت: طی 14 قرن گذشته هیچ حکومتی به این عظمت نیامد که فقیهی شجاع قیام کند و یک ملت به دنبال او حرکت کند و از او حمایت و پشتیانی کند.

آیت الله نمازی پیروزی انقلاب اسلامی را بر اساس حکمت الهی دانست و یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی عده ای به شهادت رسیدند و عده ای مجروح شدند که تا پایان عمر خود آه و ناله می کنند و هر آه و ناله آنها ذکری از اذکار الهی است که در پرونده اعمال آنها به ثبت می رسد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: خداوند الگوهایی را در قرآن برای ما قرارداده است و شما همسران جانبازان الهام گرفته از الگوهای قرآن از صابران الهی هستید.

 

بالاتر از ایثار و جانبازی هیچ نیکی وجود ندارد

حجت الاسلام حسن انتصاریان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان نیز با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، اعیاد شعبانیه و روز جانباز، جانبازی را بالاتر از همه خوبی ها و ایثار دانست و یاد آورشد: بالای هر خیری یک خیردیگری است و بالاتر از هر نیکی یک نیکی دیگری است، اما بالاتر از ایثار و جانبازی هیچ نیکی وجود ندارد.

وی افزود: زمانی می توان به عظمت یک جانباز پی بردکه نمی داند چه اتفاقی برایش خواهد افتاد، از این رو جانباز عالی ترین و بالاترین مرحله ای را که برای خود پیش بینی می کند این است که ممکن است جسم او در راه خدا از دست برود و برگشت جسمی برای او وجود نداشته نباشد.

حجت الاسلام انتصاریان در ادامه سفارش بر ولایت مداری، بهبود وضعیت فرهنگی جامعه و ثابت قدم بودن در خط ولایت و نظام را تنها مطالبات جانبازان و ایثارگران دانست و گفت: جانبازان این سربازان امام زمان(عج) و ولایت و رهبری حتی یک مطالبه مادی ندارند.

وی همچنین تعداد جانبازان شهرستان کاشان را 3 هزار و 600 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد یکهزار و 600 نفر جانباز بالای 25 درصد هستند که می توانند از خدمات لایجه جامع خدمات استفاده کنند.

 

خداوند در آیه 111 سوره توبه از جانبازان تجلیل کرده است

عباس زراعت رییس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک موالید شعبانیه به جانبازان و گرامیداشت روز جانباز گفت: جانبازان نیازی به تجلیل از سوی بندگان خدا ندارند چون خداوند در آیه 111 سوره توبه از جانبازان تجلیل کرده است.

وی افزود: این حکومت و نظام و ما هستیم که به چنین جلساتی نیاز داریم چون هر جامعه ای نیاز به الگو دارد، بنابراین ما حدود 550 هزار الگو داریم که باید این الگوها و اسوه ها را به مردم و جوانان معرفی کنیم.

زراعت از جانبازان به عنوان الگوها و اسوه های جامعه اسلامی ایران نام برد و تأکید کرد: زمانی فرهنگ یک کشور نابود خواهد شد که الگوها و اسوه های آن جامعه را هدف قرار دهند.

وی با اشاره به این که شهدا الگو و اسوه جامعه اسلامی ایران هستند یادآور شد: یک عده ای را بدون حساب و کتاب به بهشت می برند که شهدا جزو این عده هستند./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات