۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۲۶۲۸۳۰
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

وظیفه ما دفاع از حریم ولایت است/ ایران سلاحی بالاتر از بمب اتم دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که شهدا بودند که مرز و بوم ایران را از چنگال مستکبران نجات دادند، گفت: امام ما معصوم نبود اما فقیهی بود که با یک اشاره خیل عظیم جمعیت سرازیر جبهه ها می شد.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد ارد هال کاشان شنبه شب در مراسم جشن میلاد امام سجاد(ع) و آزادسازی خرمشهر در مسجد جامع روستای جوشقان استرک کاشان با اشاره به این که اهل بیت(ع) از صادقین و از نعمت های الهی هستند، گفت: یکی از بزرگترین وظایف ما اعتقاد به امامت و قبل از آن اعتقاد به رسالت پیامبر اسلام(ص) بعد از اعتقاد به توحید است.

 

وی افزود: رسالت پیامبر اسلام(ص) به عنوان برترین رسالت و گل سر سبد هستی است که خداوند از آن نعمت یاد کرده است، چرا که خداوند تنها بر خَلق انسان تبارک الله گفته و تنها بر نعمت رسالت بر بشریت منت گذاشته است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که در قرآن آمده است که خداوند بر مؤمنان منت گذاشت که رسول، مبلغ، مربی و معلم برای آنها فرستاد، گفت: بعد از آمدن رسول خدا دین با امامت کامل شد که خداوند می فرماید تمام اختیارات عالم را به پیامبر اسلام(ص) واگذار خواهم کرد و پیامبر(ص) نیز می فرماید تمام این اختیارات را به امیرمؤمنان(ع) واگذار خواهم کرد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: بزرگترین هنری که بهترین نعمت خدا به خرج داد، حاکمیت اسلامی بود که به فرمان خدا صورت گرفت و در اجرای آن نیز موفق بود، چرا که مردم با ایشان همراه بودند و ایشان در عمر خود بیش از 60 هزار مرید پیدا کرد.

 

وی با اشاره به این که حاکمیت از رسالت پیامبر اسلام(ص) به امامت امیرمؤمنان(ع) رسید و ایشان در پیاده کردن حکوکت پیغمبر(ص) موفق نبود و در ادامه دیگر امامان نیز نتوانستند حاکمیت موفقی را پیاده کنند، گفت: سؤال اساسی  این است که چرا بعد از پیامبر اسلا(ص) امامان معصوم(ع) در پیاده کردن یک حکومت موفق نبودند.

 

وی ادامه داد: برای برپایی یک حکومت موفق لازم است تا حاکم معصوم از طرف خدا در رأس باشد و از طرفی مردم با او همراه باشند که امیرمؤمنان(ع) همه ویژگی های یک حاکم خوب را داشت اما ابزار حکومت را نداشت و علت شکست ایشان نفاق و همراهی نکردن مردم بود.

 

شهدا بودند که مرز و بوم ایران را از چنگال استکبار نجات دادند

 

به گفته وی، مردم در زمان امام علی(ع) حتی حاضر به شهادت به نفع ایشان نشدند و دشمن فدکِ حضرت فاطمه زهرا(س) را غصب کرد و امام کاظم 14 سال در زندان بود و مردم یک تظاهرات و اعتراض مؤثر در دفاع از ایشان نکردند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: با مقایسه آن مردم با ملت ایران اسلامی، علت موفقیت، عزت و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص می شود، چرا که امنیت ایران در جهان امروز زبانزد است و ما می توانیم در مراسم های مختلف مذهبی در امنیت کامل به جشن و عزاداری بپردازیم و راه آن بزرگان را ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که شهدا بودند که مرز و بوم را از چنگال مستکبران نجات دادند، گفت: امام ما معصوم نبود اما فقیهی بود که با یک اشاره ایشان خیل جمعیت سرازیر جبهه ها می شد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: با اخلاص، توکل، خداخواهی، غیرت، شجاعت و شهادت طلبی توانسته ایم به جایگاه فعلی در جهان برسیم و رهبران ما توانستند یک حکومت علوی و شیعی ایجاد کنند و 35 سال مردم به پای نظام ایستادند و از خون شهدا حراست کردند.

 

خداوند بهترین رهبر جهان را به بهترین مردم جهان اهدا کرده است

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که خداوند بهترین رهبر جهان را به بهترین مردم هدیه کرده است، گفت: هماهنگی امام و مأموم سبب موفقیت کشور ایران شده است، چرا که در زمان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) به علت جدایی محبان و مریدان و غربت آن بزرگوار، موجب شد تا دشمن سر ایشان را از تنش جدا کند.

 

به گفته وی، نخبگان ایرانی در زمینه های مختلف به حدی پیشرفت کردند که تحلیل گر غربی می گوید ایرانی ها به ناتوانی ما پی برده اند و ما نیز می دانیم که دشمن توان رویارویی با کشور ایران را ندارد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: استکبار جهانی بداند که ما بمب اتم نداریم و اما بالاتر از بمب اتم را که ملت شجاع و غیور ایران است را در اختیار داریم که ولایت را تنها نمی گذارند و اجازه تجاوز به استکبار جهانی را نمی دهند.

 

حجت الاسلام سلیمانی به اشاره به این که آیت الله خامنه ای تنها رهبر در جهان است که به تنهایی در برابر دشمنان ایستاده است، گفت: تحلیل گران غرب اذعان می کنند که زحمات یک ساله آنها با یک سخنرانی رهبر ایران خنثی می شود، از این رو وظیفه ما برای ماندگاری نظام مبتنی بر خون شهدا، دفاع از حریم ولایت است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات