۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۶۲۹۳۲
وزیر جهاد کشاورزی در نشست با نمایندگان مجلس:

اجرای اقتصاد مقاومتی در تراز تجاری غذایی کشور تأثیرگذار بوده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تراز منفی تجاری غذایی کشور از 8 میلیارد دلار به 5.4 میلیارد دلار کاهش یافته است.
محمود حجتي وزير جهاد کشاورزي
به گزارش گزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی در نشست با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این وزارتخانه به نمایندگان اظهار داشت: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تراز منفی تجاری غذایی کشور از 8 میلیارد دلار به 5.4 میلیارد دلار کاهش یافته است.
وی افزود: رشد تولید 6.6 درصد در محصولات زراعی، شیلات، دام و طیور، افزایش خرید تضمینی گندم از 4.8 میلیون تن به 6.7 میلیون تن،سرعت بخشیدن به اجرای طرح های نوین آبیاری،اجرای عملیات آبخیزداری در سطح 500 هزار هکتار و رفع تجاوز و خلع ید از متصرفان اراضی در سطح 100 هزار هکتار از جمله دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی در یک سال گذشته بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اقدامات و پشتیبانی های دولت یازدهم در تامین نهاده های تولید اظهار داشت:سال گذشته برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خط اعتباری 1550 میلیارد تومانی اختصاص یافت.وی افزود:امسال نیز خط اعتباری 1 هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.
مهندس حجتی با اشاره به طرح های اساسی وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود مدیریت منابع و تولید محصولات کشاورزی، تصریح کرد: افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی بر پایه بهره وری استوار است.
وی گفت:بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس موجب غنای بیشتر این طرح ها می شود و ما از دریافت نظرات کارشناسی استقبال می کنیم.
در این نشست، اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ضمن بیان نظرات خود پیرامون مسایل کشاورزی و برخی مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود، حمایت این کمیسیون را از سیاست وزارت جهاد کشاورزی در اتکا و تامین نیازهای کشور از طریق تولید داخلی محصولات کشاورزی اعلام کردند./836/د102/ج
ارسال نظرات