۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۶۲۹۶۱

تقدیر از برترین های قرآنی حوزه علمیه خراسان

خبرگزاری رسا ـ دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان طی مراسمی از برترین های قرآنی و مسابقات کتابخوانی شهید مطهری تقدیر کرد.
قرآن کريم قرآن مجيد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، در این مراسم که به همت دفتر فرهنگی تربیتی روز گذشته در اردوگاه مازندران در مشهد برگزار شد، از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم، افضل الافکار و شهید مطهری(ره) تقدیر شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، امام جمعه فریمان در این مراسم با اشاره به ویژگی های قرآن و هدایتگری آن برای عموم مردم و نیز شفا و راهنما بودن در دنیا و آخرت، ابراز داشت: طلاب علوم دینی باید با قرآن انس داشته باشند و در این زمینه اهتمام داشته و روزی چند آیه را قرائت کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه طلاب علوم دینی به عنوان سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مسئولیت سنگینی دارند، گفت: ولایت ایشان بر حال ما تاثیر دارد و برای شیعیان دعا می کنند و حتی از سهم خود برای کسانی که بدهکار هستند و حق الناس بر گردن دارند، می بخشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در ادامه با تاکید بر اینکه قرآن وقتی موثر است که ظرف دل پاکیزه باشد، خاطر نشان کرد: آرزوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ایجاد و تاسیس شبکه ده میلیونی حافظان قرآن است و باید در این زمینه اهتمام داشته باشیم.

 

وی خطاب به طلاب گفت: گروه های همخوانی قرآن را ایجاد و به صورت حرفه ای در این زمینه کار کنید. البته گروه های همخوانی هستند اما لذت و ابتهاجی که انسان از گروه های قرآنی طلبگی بدست می آورد، بیشتر است.

امام جمعه فریمان با بیان اینکه هنوز کار زیادی برای قرآن باید انجام شود، از پیشگامی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به واسطه برنامه های قرآنی و توجه به این عرصه تقدیر کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن حتی در زمان بارداری برای فرزندان، ضمن توصیه بر راه اندازی محافل قرآنی خانوادگی بین طلاب علوم دینی، اظهار داشت: هفته ای یکبار محفل قرآنی خانوادگی داشته باشید تا نور قرآن در دل ها اثرگذار شود.

 

خطیب این مراسم افزود: اشکالی ندارد که مهدهای قرآنی توسط طلاب و روحانیان راه اندازی شود و یا تولیت آن را عهده دار باشند تا در نتیجه کودکان با سبک و روش قرآنی تربیت شوند.

 

وی تربیت مربی قرآن را کار مهمی دانست که باید در شهرستان ها نیز اجرا شود و در این زمینه یادآور شد: با این کار قرآن در جامعه توسعه می یابد زیرا طلبه ،‌مبلغ دین و دستورهای قرآنی در اجتماع است و آنچه می آموزد تنها برای خودش نیست.

 

امام جمعه فریمان در بیان اهمیت تبلیغ، افزود: طبق حدیث معصوم(ع)، هر کدام از مبلغان کار یک امت را می توانند انجام دهند.

 

وی در ادامه حضور طلاب در عرصه کتابت قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: اگر اثر مکتوبی از طلاب حوزه علمیه خراسان در زمینه کتابت قرآن وجود داشته باشد قابل تقدیر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با تاکید بر اینکه شگفتی های قرآن باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: به طور مثال، شهید آیت الله مطهری (ره) بیش از 10 جلد کتاب درباره قرآن دارد و نوآوری های قرآنی در آثار او دیده می شود.

وی خطاب به طلاب توصیه کرد: نوآوری های قرآنی شهید آیت الله مطهری(ره) را مطالعه و احصا کنند./930/د101/ب5

 

ارسال نظرات