۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۶۲۹۶۲
با عنوان «مبلغ مجاهد»؛

کتاب یادنامه آیت‌الله دهشت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب یادنامه آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا دهشت(ره) با عنوان «مبلغ مجاهد» در مشهد منتشر شد.
آيت الله دهشت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی انتشارات نسیم رضوان، کتاب «مبلغ مجاهد» که در مراسمی در آستانه اولین سالگرد آیت‌الله دهشت در محل دانشگاه شهید مطهری مشهد رونمایی شد، مشتمل بر 5 فصل می‌باشد که در 232 صفحه نگارش شده است.

 

در فصل اول این کتاب زندگینامه تفصیلی مرحوم آیت‌الله دهشت و همچنین دو برادر عالم ایشان آیت‌الله حاج شیخ مسلم حائری و حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدعلی حائری بیان شده است.

 

 در فصل دوم تحت عنوان گفتارها، حدود 30 مصاحبه با علما و اساتید و همدورگان مرحوم آیت‌الله دهشت همچون آیات امامی کاشانی، اشرفی شاهرودی، سیدان، مروارید، زنجانی و دین‌پرور انجام شده است.

 

در فصل سوم خاطرات استاد از زبان دوستان، شاگردان و ارادتمندان ارائه شده و در فصل چهارم تحت عنوان اندرزها، مجموعه مصاحبه‌ها با آیت‌الله دهشت و همچنین نکته‌های اخلاقی و تربیتی از درس‌های استاد نوشته شده است.

 

در فصل پنجم این کتاب مجموعه سروده‌ها در توصیف آیت‌الله دهشت آمده است و در انتهای کتاب اسناد و تصاویر آن عالم ربانی بصورت رنگی منتشر شده است.

 

در مقدمه این کتاب آمده است: «حوزه علمیه مشهد در قرن اخیر یکی از بهترین دوره‌های خود را سپری نموده و به ویژه در عرصه تبلیغ، نام‌آورانی را تربیت کرده است. بدون شک، یکی از این نامداران، عالم ربانی و مبلغ مجاهد آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا دهشت است که در عرصه‌های مهم تدریس، تبلیغ و خدمات اجتماعی حضور موثری داشت. روحانی ذوابعادی که به علوم مختلف همچون فقه و اصول، فلسفه و کلام، ادبیات و تفسیر و علوم حدیث مسلط بود و براستی مربی نفوس و استاد برجستة اخلاق در سه دهة اخیر حوزه علمیه مشهد بود.

 

آیت‌الله دهشت از معدود علمای اصیل مشهد است که متولد این شهر مقدس و درس‌خوانده این حوزه بود و بیش از 60 سال در این دیار به خدمت و تبلیغ و تعلیم علوم دینی مشغول بود و نقش بسزایی در حوزه و ارتباط عمیقی با نسل جوان و نفوذ و تاثیرگذاری فراوانی در میان مقدسین و عموم مردم مشهد داشت که وجهه مردمی و روحیه خستگی ناپذیر وی زبانزد خاص و عام است. ایشان یادگاری از نسل درخشان حوزه کهن خراسان و پرورش یافته بزرگان این حوزه بود که سال گذشته پس از سپری نمودن یک دوره طولانی بیماری، در سن 77 سالگی دار فانی را وداع گفت.».

 

گفتنی است، کتاب «مبلغ مجاهد» از سوی انتشارات نسیم رضوان مشهد با همکاری موسسه فرهنگی اجتماعی آیت‌الله دهشت در اردیبهشت 1394 با شمارگان 3000 نسخه و در قطع رقعی با 232 صفحه روانه بازار کتاب شده است.

 

علاقمندان جهت تهیه این کتاب، می‌توانند با انتشارات نسیم رضوان به شماره 09155100926 تماس بگیرند./930/د102/ب5

 

ارسال نظرات