۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۶۲۹۷۱
پنجشنبه هفتم خرداد؛

همایش پیشکسوتان تبلیغ و جهاد در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همایش پیشکسوتان تبلیغ و جهاد با حضور سردار قاآنی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود.
حجت الاسلام بخشي

حجت الاسلام علی بخشی، مسؤول امور مبلغین اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: همایش پیشکسوتان تبلیغ و جهاد روز پنج شنبه هفتم خرداد ساعت 8:30 صبح در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این همایش با حضور همه افرادی است که درطی هشت سال دوران دفاع مقدس در جبهه های جنگ حضور داشتند و از خود گذشتگی و جان فشانی کرده اند، برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: همایش پیشکسوتان تبلیغ و جهاد با هدف تکریم رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و با حضور سردار قرآنی برگزار می شود.

 

مسؤول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره دیگر برنامه های این بخش ابراز کرد: 4 هزار و 212 روحانی استان در سامانه سجام(سامانه جامع اعزام مبلغ) ساماندهی شده اند که از این تعداد 3 هزار و 333 نفر مبلّغ برادر و 879 نفر نیز مبلّغ خواهر هستند.

 

ثبت نام بیش از 4000 هزار روحانی استان در سامانه سجام

وی با اشاره به این که در سامانه مزبور به روحانیان مبلّغ کد تبلیغی کشوری داده می‌شود، گفت: از بین افراد ثبت‌نام کننده در سامانه سجام استان خراسان رضوی،  به 4 هزار و 62 نفر پس از بررسی و تأیید کد تبلیغی دائم اعطا شده و 150 نفر نیز کد تبلیغی موقت دریافت کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد:از تعداد کل 4 هزار و62 نفر روحانی خراسان رضوی که کد تبلیغی دائم دریافت کرده اند؛ 847 نفر مبلّغ خواهر و 3 هزار و 215نفر نیز مبلّغ برادر هستند.

 

حجت‌الاسلام بخشی اظهار کرد: سامانه اینترنتی سجام در راستای یکسان سازی اعزام مبلّغ در کشور و ساماندهی و تسهیل در اعزام مبلّغان در مناسبت های مذهبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی کشور طراحی شده است.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر اطلاعات مبلّغان استان های مختلف کشور در این سامانه جمع آوری شده و از روحانیان مبلّغ نام نویسی صورت می گیرد، افزود: مبلّغان و روحانیان برادر و خواهر سراسر کشور از جمله استان خراسان رضوی می توانند با وارد شدن به آدرس اینترنتی www.sajam.ir نسبت به ثبت‌ نام خود در سامانه سجام اقدام کنند تا در مناسبت های مختلف سال بر اساس نیاز مساجد مناطق شهری و روستایی مختلف، برای فعالیت تبلیغی اعزام شوند.

 

وی با بیان این که احیاء و گرامیداشت مناسبت های مذهبی و ملی، گسترش اخلاق، عقلانیت دینی و انسجام اسلامی بین مردم از اهداف اعزام مبلغ است، افزود: پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و خرافات در شهرها و روستاها نیز از جمله دیگر اهداف است.

 

مسؤول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: ارتقای سطح اعتقادات و فرهنگ دینی مردم از دیگر اهداف اعزام مبلغ در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است./934/ت302/ح

ارسال نظرات