۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۶۲۹۹۰
دبیر کمیسیون اصل نود مجلس:

آزادی خرمشهر معادلات جهانی را به نفع ایران تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از آزادی خرمشهر معادلات سیاسی و نظامی در جهان به نفع ایران تغییر پیدا کرد.
فتح خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مصطفی افضلی فرد، دبیر کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی امروز در همایش گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در تبریز با بیان این‌که فتح الفتوح واقعی در عملیات بیت المقدس تجلی یافت، اظهار داشت: آزادی خرمشهر نماد مقاومت، اقتدار و عزت ملت ایران است.


وی با بیان این‌که آزادسازی مناطق اشغالی با انجام عملیات های ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس نشان از همت و غیرت مردان و زنان ایرانی به جهانیان بود، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر و آزادسازی شش هزار کیلومترمربع از مناطق جنوب غربی کشور موجب شد موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کند.


نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به این‌که بعد از آزادی خرمشهر معادلات سیاسی و نظامی در جهان به نفع ایران تغییر یافت، گفت: افزایش اقتدار نظامی، شکست توان سیاسی و نظامی عراق، مفلوک ماندن گروهک های ضد انقلاب و ایجاد رعب و وحشت در میان حامیان دولت عراق از دستاوردهای فتح خرمشهر بود.


وی با اشاره به دلایل عدم پذیرش صلح پس از فتح خرمشهر از سوی ایران، اظهار داشت: از نظر حقوق بین الملل دفع آتش تجاوز، شناسایی متجاوز، تعیین خسارت و تنبیه متجاوز، تضمین صلح و بقای آن از جمله شروطی است که باید در زمان صلح ایجاد و برقرار شود که در آن زمان هیچ یک از این شروط اجرا نشد.


افضلی فرد با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تحریف حقایق دوران دفاع مقدس و ارایه تصویری غلط از جنگ تحمیلی به نسل جوان جامعه هستند، افزود: استکبار به بهانه صلح به دنبال تجهیز و آماده سازی نیروهای عراقی برای حمله دوباره به ایران بود تا ایران اسلامی نیز به سرنوشت بلندی های جولان در سوریه دچار شود.


وی ادامه داد: رژیم بعث عراق با حمایت مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی ده‌ها کشور به دنبال تسخیر مناطق نفت خیز ایران اسلامی بود تا از این راه حیات و شریان اقتصاد ایران را در دست خود گیرند که امام راحل با تیزبینی سیاسی و مدیریت اوضاع حاکم تمام نقشه های استکبار جهانی را نقش بر آب کرد.

 

دبیر کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هنوز جنگ علیه انقلاب اسلامی ایران پایان نیافته است، اظهار داشت: امروز دشمنان از طریق جنگ نرم با ایران اسلامی به مقابله می پردازند، اگر شاهد تهاجم گسترده فرهنگی علیه نظام اسلامی ایران و فتنه‌های سیاسی و اقتصادی هستیم، همه با هدف براندازی نظام صورت می گیرد.


وی با تأکید بر این‌که ایران نقش اصلی در تأمین امنیت منطقه دارد، گفت: ایران اسلامی تنها کشوری است که با قدرت در مقابل آمریکا و استکبار جهانی ایستاده و هیبت آن را در جهان شکسته است؛ به همین دلیل است که سالانه 100 میلیارد دلار از سوی آمریکا برای شکست انقلاب اسلامی هزینه می شود./853/پ203/ح

ارسال نظرات