۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۶۳۰۱۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

صحیفه سجادیه گنجینه‌ای از معارف ناب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، صحیفه سجادیه را گنجینه ای از معارف ناب اسلامی توصیف کرد و با بیان این که مأنوس شدن با این کتاب ارزشمند انسان را به خدا نزدیک خواهد کرد، بیان داشت: شیعیان باید به داشتن چنین گنجینه ای افتخارکنند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد امام سجاد(ع) به کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه اشاره کرد و با بیان این که این محتوای این کتاب سراسر آگاهی بخشی دارد، گفت: امام چهارم شیعیان توانست با دعا و نیایش معارف ناب اسلامی را برای مردم تبیین کند و آنها را از تحریف هایی که از سوی حاکمان وقت نسبت به احکام دینی صورت گرفته بود آگاه کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که امام سجاد(ع) معارف ناب دینی را در قالب دعا و نیایش در جامعه نهادینه کرد، گفت: اهداف قیام امام حسین(ع) به همین شیوه از سوی امام چهارم شیعیان در جامعه بیان شد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با تأکید بر توجه به بیشتر مفاهیم عمیق عارفانی موجود در صحیفه سجادیه، تصریح کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید تلاش کنند تا آن مفاهیم ناب اسلامی بیشتر برای نسل جوان بیان شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، صحیفه سجادیه را گنجینه ای از معارف ناب اسلامی توصیف کرد و با بیان این که مأنوس شدن با این کتاب ارزشمند انسان را به خدا نزدیک خواهد کرد، بیان داشت: شیعیان باید به داشتن چنین گنجینه ای افتخار کنند.

 

وی، تداوم قیام کربلا را مدیون زحمات امام سجاد(ع) دانست و با بیان این که آن امام همان با همراهی بانوی بزرگ اسلام از فراموش شدن اهداف امام حسین(ع) جلوگیری کردند، ادامه داد: نقش آفرینی این دو شخصیت بزرگ جهان اسلام باید بیشتر برای جامعه دینی تبیین شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد در ادامه سخنان خود همچنین به تلاش امام سجاد(ع) در جلوگیری از تحریف دین در آن دوران اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه در آن دوران ارزش های دینی دست خوش تغییر و تحریف حکام جور زمان قرار گرفته بود که با تلاش امام سجاد(ع) مانع از ادامه آن روند شد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان در ترویج عرفان های نوظهور و انحرافی در جامعه، خاطرنشان کرد: معارف ناب موجود در صحیفه سجادیه بهترین راه برای مقابله با اندیشه های انحرافی فرقه‌های ضاله است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید برمحبت اهل بیت(ع) یادآورشد: محبت اهل بیت (ع) یکى از فرایض اسلامى است.

 

وی تصریح کرد: برقرارى ارتباط عاطفى با ائمه‌(ع)، انسان را از لغزش‏ها و آسیب‏ها حفظ مى‏کند و انسان ها با بهره‏گیرى از آموزه‏هاى اهل بیت(ع) مى‏توانند مسیر صحیح زندگى را انتخاب کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات