۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۶۳۰۸۲
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

رونمایی از دو کتاب و مجموعه زندگی نامه فرماندهان سپاه عاشورا

خبرگزاری رسا ـ همزمان با همایش فاتحان خرمشهر از دو کتاب ارزشمند «چشمان عاشورایی و دل دریایی اصغر» و «مجموعه زندگی نامه سرداران شهید سپاه عاشورا» به دست نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رونمایی شد.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار جعفری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی شامگاه یکشنبه سوم خرداد در همایش فاتحان خرمشهر که در سالن جمهوری فرمانداری برگزار شد، گفت: خرمشهر هدف قاطع ما بود، زمانی که بعد از 34 روز با مقاومت قهرمانانه مردم، خرمشهر به دست دشمن افتاد، دشمن جشن گرفت، اما با پیروزی و فتح خرمشهر این مردم ما بودند که جشن گرفتند.


وی با بیان این‌که فتح خرمشهر تحت عواملی صورت گرفت، افزود: عامل نخست در این پیروزی، ایمان راسخ مردم در دفاع از ایران و اسلام و قرآن بود، مردم با جان ها و اموالشان حافظ اسلام و انقلاب بوده و هستند. اتحاد و انسجام نیروهای مسلح دلیل دیگر بر این پیروزی بود، با اتحاد ملت بود که عملیات ها یکی پس از دیگری به پیروزی رسید، و از همه والاتر عملیات فتح خرمشهر بود.


سردار جعفری تصریح کرد: اطاعت از ولایت علت دیگر بر این فتح بود، لبیک به فرمان امام خمینی(ره) بود که خرمشهر آزاد شد، امام راحل با بیان اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، راه بر هرگونه
تحلیل این امر را بست. امروز دشمن تغییر روش و توطئه داده است، دشمن در صدد تضعیف اسلام و ولایت است، پیروزی ما به تبعیت از امام(ره) و از ایمان مان نشأت می گرفت.


وی ابراز داشت: غرور به سلاح ها پیشرفته و تکیه بر آن ها و غفلت از تصدید ایمان عامل شکست ما خواهد بود، مبارزه ما با دشمن زیر چتر ایمان است، انقلاب ما مردمی و به ایمان مردم استوار است، جنگ همچنان ادامه دارد و از این انقلاب دست برنخواهیم داشت حتی اگر هزار بار قطعه قطعه شویم، ما قوم بنی اسرائیل و اهل کوفه نیستیم تا رهبر مان سید علی تنها بماند.


بنابر این گزارش، در همایش فاتحان خرمشهر از دو کتاب ارزشمند «چشمان عاشورایی و دل دریائی اصغر» و «مجموعه زندگی نامه سرداران شهید سپاه عاشورا» به دست آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رونمایی شد. این مجموعه به مدد واحد آموزش و پژوهش صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی آغاز و به سرانجام رسیده است.


مجموعه چشمان عاشورایی در حقیقت به بیان زندگی و رشادت های 18 تن از فرمانده شهید لشکر عاشورا، سرداران شهید مهدی باکری، حمید باکری، شهید علی تجلائی، سردار شهید حسن شفیع زاده، علی اکبر حسین پور رهبری، قاسم ناصر زاده هریسی و مرتضی یاغچیان، برادران آذرآبادی حق، اسدالله قربانی، اکبر جوادی حسن کسائی و سیدمنصور قرقانی پرداخته است.


تولید و تدوین این آثار به مدد و تلاش شبانه روزی 6 پژوهشگر و چند ناظر کیفی و مشاور و راوی پروژه به انجام رسیده است و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. این پروژه گام آغازین برنامه های دیگری چون ساخت مستندهائی از فرماندهان شهید و خط شکنان عاشورایی است.


گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای و رزمندگان فاتح خرمشهر با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد، همچنین از پژوهشگران و ناظران کیفی کتب رو نمایی شده تقدیر به عمل آمد./854/پ202/ح

ارسال نظرات