۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۶۳۰۸۸
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

راه شهدا استمرار راه امام حسین است/ اسلام در دنیا مرز ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، با اشاره به این‌که این مراسم تکلیف سنگینی بر دوش ما گذاشت، ابراز کرد: راهی که شهدای ترسیم کردند استمرار راه امام حسین(ع) است، امیدواریم که در روز قیامت ما شرمنده شهدا به ویژه شهدای فاطمیون نشویم.
علي شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس عصر امروز در اولین یادوراه 60 شهید تیپ فاطمیون مدافعان حرم، که در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امروز ما نشست تجلیل از مقام شامخ شهدای فاطمیون که در سالروز میلاد امام سجاد(ع) و آزادسازی خرمشهر شکل گرفته را به فال نیک می‌گیریم.

 

وی با اشاره به این‌که خرداد، ماه عزت و سربلندی ایران است، افزود: ما یاد امام راحل را که در این ماه قیام خود را آغاز و بعد از مبارزه‌ای طولانی با قلبی آرام از مردم خداحافظی کرده و پرچم انقلاب را به مقام معظم رهبری سپردند را گرامی می‌داریم.

 

راه شهدا استمرار راه امام حسین(ع) است

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، با اشاره به این‌که این مراسم تکلیف سنگینی بر دوش ما گذاشت، ابراز کرد: راهی که شهدای ترسیم کردند استمرار راه امام حسین(ع)  است، امیدواریم که در روز قیامت ما شرمنده شهدا به ویژه شهدای فاطمیون نشویم.

 

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به این‌که اسلام دو مرحله زندگی برای انسان ترسیم کرده است، اظهار داشت: حیات اخروی در کنار حیات دنیوی قرار دارد اما حیات دنیوی کوتاه و حیات اخروی ابدی است همه انسان‌ها برای زندگی اخروی خلق شده‌اند و اینجا سرای گذر است.

 

انسان عاقل و مومن به آخرت ایمان دارد

وی در ادامه گفت: انسان عاقل، مومن به خدا و آخرت  از سختی دنیا و آخرت سختی دنیا را می‌پذیرد زیرا تحمل سختی دنیای گذرا قابل قیاس با عذاب‌های نامحدود در آخرت نیست.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیان داشت: در زندگی دنیا انسان خلق شده تا امتحان شده و آخرت خود را تنظیم کند اگر در امتحان الهی شکست بخورد در آخرت سر به ‌زیر خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام شیرازی در ادامه گفت: همه ما برای امتحان‌های مکرر و در نهایت رسیدن به یک هدف برتر خلق شدیم، یکی از این امتحانات مرگ و زندگی است تا تحمل خانواده به ویژه خانواده شهدا را آزمایش کند.

 

ایمان به آخرت تحمل انسان را زیاد می‌کند

وی با اشاره به این‌که آنچه تحمل انسان را زیاد می‌کند، درک درست از آخرت است، افزود: کسانی که به حیات اخروی ایمان دارند، مشکلات این دنیا را می‌پذیرند تا به نعمت‌های جاودانی که خداوند وعده آن را داده و قابل شمارش نیست دست یابند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، در ادامه تصریح کرد: کسانی نگاه مادی به زندگی دنیا دارند نمی‌توانند حقیقت شهادت و ایثار را درک کنند به همین دلیل تحمل هیچ نوع سختی را نیز ندارند.

 

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به این‌که شهدای فاطمیون حقیقت حیات ابدی و شهادت را به خوبی درک کرده بودند، عنوان کرد: مادران این شهدا که چنین فرزندانی را تربیت کردند زمانی که در مقابل جنازه فرزند خود قرار می‌گیرند و بیان می‌کنند که در مقابل شهادت امام حسین(ع)، اسارت حضرت زینب(س) و کتک خوردن کودکان کربلا شهادت فرزندان ما چیزی نیست، به این معرفت رسیده که فرزند او به چه جایگاه بلندی دست یافته است.

 

خانواده شهدا در روز قیامت سرافراز هستند

وی افزود: در روز قیامت سند مادران شهدا در مقابل حضرت فاطمه زهرا(س) فرزندان شهید آنها خواهد بود و این سرافرازی بزرگی برای خانواده این شهدا است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، با اشاره به بینش الهی شهادت اظهار داشت:  بینش الهی اشتیاق به شهادت همان چیزی است که دشمنان اسلام را نگران کرده است زیرا آنها شهادت را به عنوان حیات جاودان نمی‌توانند درک کنند.

 

حجت‌الاسلام شیرازی در ادامه گفت: این حیات جاودان برای شهدای فاطمیون روشن بود زمانی که در گفتار و عمل ثابت کردند که حاضر هستند جان، مال و فرزندان خود را در راه خدا نثار کرده و با او معامله کنند، شهدا فراتر از حرف و عمل معامله کرده و فقط می‌خواهند خدا را ببینند.

 

عزت شهدا در لقای پروردگار است

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر این‌که شهیدان در قهقه مستانه به خدا نظاره می‌کنند، بیان داشت: همه عزت شهید این است که به لقای الهی برسد و توحید همان لقای خداوند است، شهید حقیقت لقا، قیامت و بندگی خدا را می‌شناسد و در میدان مبارزه می‌جنگد تا رضایت الهی را کسب کند.

 

وی افزود: وقتی شهید با این نگرش پیش می‌رود خداوند شهادت او را امضا کرده و حتی مقام خانواده او را نیز بالا می‌برد، امروز ما باید به خانواده شهدا تبریک بگوییم زیرا بالاترین درجه بهشت را کسب کردند.

 

حجت‌الاسلام شیرازی، ابراز کرد: استکبار جهانی آمریکا و سران اروپا که صرفا تفکر و دیدگاه مادی داشته، عقل دینی و بینش الهی ندارند این مسأله ایثار و شهادت بندگان الهی را نمی‌توانند بفهمند.

 

اسلام در دنیا مرز ندارد

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به این‌که اسلام مرز ندارد، ابراز کرد: اسلام مرز ندارد اگر حرم حضرت امام حسین(ع) در عراق یا حرم حضرت زینب(س) در سوریه به خطر افتد، ما شیعیان مرز نخواهیم شناخت، ما خواهان حفط حرمت حرم‌ها هستیم.

 

وی افزود: امروز آمریکا و گروه‌های تکفیری از تفکر شهادت‌طلبی شیعیان وحشت دارند تفکری که بعد از واقعه عاشورا روز به روز توسعه پیدا کرده و سبب گسترش اسلام در جهان شد، دشمنان ما بدانند پرچم اسلام در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آمد.

 

حجت‌الاسلام شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده شهدا فاطمیون بدانند که با صبر، تواضع و توکل بر خدا همانگونه که خرمشهر آزاد شد عراق، سوریه، یمن و بحرین نیز از سلطه دشمنان آزاد می‌شود زیرا این وعده الهی است که حزب‌الله غالب خواهد شد. /807/پ201/ح

ارسال نظرات