۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۲۶۳۱۱۱
در مدرسه فیضیه قم؛

مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر یکشنبه شب با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.
سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گرامي باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر یکشنبه شب با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.


بر اساس این گزارش، آیت الله محسن فقیهی، حجت الاسلام والمسلمین ملکا رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه و مدیر حوزه علمیه استان قم در این مراسم بزرگداشت حضور داشتند.


در ابتدای این مراسم حجت الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم با خوش آمد گویی به حاضران بر پاسداشت فرهنگ جهاد و شهادت تأکید کرد و گفت: ایامی همانند روز آزاد سازی خرمشهر برای فراموش نشدن فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت باید پاس داشته شود.


سپس حجت الاسلام عبد الله حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما در دوران دفاع مقدس پیروزی های بزرگی داشتیم، چرا از روز فتح خرمشهر با اشاره امام راحل برای همیشه در طول تاریخ به عنوان یوم الله یاد می شود؛ داستان خرمشهر، داستان ایستادگی و مقاومت در برابر خواسته های دشمن است.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که اکثر روزهای مقاومت برای آزادسازی خرمشهر در برابر سلاح های پیشرفته دشمن به وسیله سلاح سبک صورت می گرفته است، اظهار داشت: شهید جهان آرا می گفت که رزمندگان بدون غذا و سلاح با نیروی ایمان خود در حال جنگ و مقاومت در برابر دشمن هستند.


حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این که دشمن می خواهد دل ها و مغزهای جامعه را تصرف کند، ابراز داشت: انقلاب اسلامی اسلام ناب را زنده کرد و به مردم حیات طیبه بخشید، دشمن می داند که رگ های حیاتی انقلاب کدام است از همین رو در صدد از بین بردن آن بر آمده است.


وی عنوان کرد: روحانیت دیگر به عنوان عقبه جبهه محسوب نمی شود، دشمنان به جای تصرف زمین و شهرها در پی تصرف قلب ها و مغزها است، از همین رو امروزه روحانیت در خط مقدم و به عنوان فرمانده جنگ باید حضور داشته باشد.

 


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که هدف دشمن گرفتن ماهیت دینی از انقلاب است، خاطرنشان کرد: دشمنان می خواهند اسلام سکولار را در ایران حاکم کنند، دشمنان معتقدند که باید انسان ها را متقاعد کرد که منهای روحیه جهادی و انقلابی می تواند دین دار باشد.


وی اضافه کرد: همگان باید بدانند که فقط با دشمن شخصی می توان مدارا کرد، از همین رو کسی نمی تواند با دشمن خداوند و اسلام مدارا کند؛ دشمنان می خواهند تبرّی را از جامعه جمهور اسلامی ایران بگیرند.


حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این که با توجه به آموزه های قرآن دعوای جبهه استکبار بر سر منافع نیست، گفت: قرآن می فرماید جبهه باطل و دشمنان اسلام تا بی دینی انسان ها پیش می رود با توجه به این نکته دعوای دشمن بر سر منافع نیست.


وی افزود: چرا برخی می گویند که گفتمان انقلاب و مقاومت دیگر فایده ندارد و بر کنار گذاشتن دشمن ستیزی و آمریکا ستیزی تأکید می کنند، امروزه گفتمان مقاومت در خطر است و دشمن عده ای را برای پیاده نظام از میان داخلی ها اجیر کرده است.


حجت الاسلام حاج صادقی ابراز داشت: دشمن به دنبال این است که القا کند برای نجات دادن انقلاب باید دست به سوی بیگانگان دراز کرد، گاهی این سخن را نیز برخی عمامه به سرهای باسابقه انقلاب نیز مطرح می کنند؛ این که برخی می گویند ما هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداشته و نباید دین را در این عرصه ها وارد کرد بسیار خطرناک است.


وی عنوان کرد: قرآن به ما آموزش داده که به زور نمی توان کسی را به بهشت برد، اما همین قرآن می فرماید اگر کسی را به بهشت نمی برید جاده جهنم را نیز آسفالت نکنید، جاده بهشت باید برای جوانان صاف شود اما متأسفانه برخی برعکس این مسأله عمل می کنند؛ طلاب باید عکس العمل مناسبی انجام دهند.


در ادامه مراسم از حجج اسلام محمد حسن آل کوثر، یدالله ربیعی، سید حسین میری، ذبیح الله صالحی و محمد جواد ملکی به عنوان جانبازان روحانی 8 سال دفاع مقدس تجلیل شد.


همچنین در پایان مراسم بیانیه ای از سوی آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیان سراسر کشور قرائت شد، در این بیانیه آمده است: تاریخ انقلاب اسلامی دارای رشادت هایی است که همچون برگ زرین در تاریخ همیشه جاویدان ایران می درخشد و توانسته تهدیدات دشمن را با شکست عبرت آموز مواجه کند؛ آزادی و فتح عظیم خرمشهر به اراده الهی و دستور امام راحل، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور بود، تقارن سوم خرداد 33 سالگرد آزاد سازی خرمشهر با اعیاد شعبانیه و روز پاسدار پیام آور ایستادگی در برابر ظلم و جانفشانی برای اعتلای اسلام عزیز است؛ درس قیام امام حسین(ع) مذاکره و امان نامه نیست بلکه عزت و ایستادگی در برابر ظالمان است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات