۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۶۳۱۳۰
مدیر حوزه های علمیه لرستان مطرح کرد؛

ترویج بی حجابی و بی بند و باری در جامعه خلاف فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان ترویج بی حجابی و بی بندو باری را خلاف فرهنگ اسلامی بیان کرد و گفت: متولیان فرهنگی در این راستا مسؤولیت خطیری بر دوش دارند و موظف هستند از ترویج بی بندوباری در جامعه جلوگیری کنند.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری جشنواره « گُلوَنی» در 26 اردیبهشت ماه بیان داشت: در برخی مسائل فرهنگی به گونه ای عمل می کنیم که گویا برنامه خاصی در این رابطه نداریم.

 

وی با بیان این که گُلوَنی در فرهنگ لرستان قدمتی چند هزار ساله دارد، افزود: این پوشش نماد حجاب زنان لر و عزت و ایستادگی قوم لر بوده است.

 

گُلوَنی نشان افتخار، حیا و عفت زنان لر است

حجت الاسلام مبلغی گُلوَنی را نشان افتخار، حیا و عفت زنان لر بیان کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره گلونی باید نشان دهنده این افتخارات برای نسل جوان باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره برخی با برگزاری رقصهای محلی مختلط، چهره ناخوشایندی را از این همایش به نمایش گذاشته‌اند.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان افزود: در برگزاری جشنواره گلونی باید در جهت ارتقای حجاب، عفاف، حیا و افتخار زنان لر تلاش و برنامه ریزی کرد.

 

حجت الاسلام مبلغی با تشکر از زحمات دستگاه های فرهنگی ابراز داشت: اجرای برخی برنامه ها دور از اصول است.

 

وی با بیان این که هدف اجرای جشنواره گلونی در جهت پاسداری از ارزش های فرهنگی استان لرستان بوده است، تصریح کرد: رقصیدن زن و مرد هدف برگزاری این مراسم نیست.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره گلونی با وجود این اتفاقات اخیر که مورد واکنش قرار گرفت، نشان از ضعف برگزارکنندگان این جشنواره است.

 

وی ترویج بی حجابی و بی بندو باری را خلاف فرهنگ ما بیان کرد و گفت: متولیان فرهنگی در این راستا مسؤولیت خطیری بر دوش دارند و موظف هستند از ترویج بی بندوباری در جامعه جلوگیری کنند.

 

حجت‌الاسلام مبلغی با تأکید بر این که هدف از برگزاری این جشنواره باید پاسداشت سنتها و حفظ اصالت مردم لرستان باشد، افزود: متولیان امر در اجرای این گونه همایش ها باید مدیریت صحیح داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی در جامعه خاطرنشان کرد: متولیان امر باید در اجرای این همایش ها هدف اصلی را ترسیم و به خوبی برای مردم تبیین کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر این که دستگاه های فرهنگی باید از ایجاد تنزل دوری کنند، تأکید کرد: متولیان امر نباید اجازه دهند زمینه گسترش اهداف دشمنان اسلام فراهم شود./9459/ت302/ح

ارسال نظرات