۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۶۳۱۶۳
استاد حوزه علمیه قم:

پیامد بازرسی از اماکن نظامی مانور استکبار برای به زانو در آوردن انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: اولین پیامد این گونه بازرسی‌ها مانور مستکبرین و صهیونیسم در به زانو در آوردن ملت و نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: توافق مطلوب٬ توافقی است که با پشتوانه اقتدار ملی است؛ باید توجه داشته باشیم که آمریکایی‌ها بیش از جمهوری اسلامی نیاز به مذاکره دارند؛ دموکرات‌ها به واسطه شکست سنگینشان در انتخابات کنگره از جمهوری‌خواهان قصد دارند از برگ برنده جمهوری اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری برای پیروزی استفاده کنند.
 
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد:‌ با توجه به این نیاز اوباما و هم پیمانانش به جمهوری اسلامی باید بجای تئوری برد برد٬ مانند تمام تاریخ انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها به تئوری برد باخت بیاندیشد؛ امام خمینی (ره) فرمود «در جنگ تحمیلی با اینکه دشمن بنا داشت باخت به ما تحمیل کند با ایستادگی بردیم».
 
حجت الاسلام احتشام افزود: در تحریم‌ها و تهدید‌ها بر اراده مستکبرین پیروز شدیم و این بار هم با استقامت و پایداری یک بار دیگر می‌توانیم فرضیه برد برد را تبدیل به برد باخت به نفع ملت بزرگ ایران تمام کنیم.
 
وی در تشریح پیامد‌های بازرسی غیر متعارف از تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین پیامد این گونه بازرسی‌ها مانور مستکبرین و صهیونیسم در به زانو در آوردن ملت و نظام جمهوری اسلامی است.
 
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: بعد از ژنو و لوزان بارها و بارها به صورت صریح و رسمی مقامات بین المللی آمریکا اعلام کردند٬ تحریم‌های فلج کننده ایران را به زانو در آورد.
 
حجت الاسلام احتشام ابراز داشت: اگر جمهوری اسلامی فراتر از کشورهای دیگر به سیستم بازرسی ویژه تمکین کند قطعاً در راهی قدم گذاشته‌ است که شهدا و امام راحل از ما نخواهند پذیرفت؛ حفظ امانت شهدا٬ رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ایثار ایثارگران بر این است که تیم مذاکره کننده چیزی بیشتر از آنچه برای بقیه انجام می‌شود نپذیرد.
 
وی اظهار داشت: با توجه به فضای حاکم بر کاخ سفید و دولتمردان مستکبر آمریکایی که هنوز از کوبا و ویتنام به خاطر ظلم‌ها و حتی از ژاپن به خاطر بمباران اتمی عذرخواهی نکرده‌اند قطعاً در برابر ملت ما هم از مقام عذرخواهی و رابطه متقابل به مذاکره نمی‌نشینند.
 
امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: استکبار و صهیونیسم تا حیثیت و عزت ما را از بین نبرند دست بردار نیستند؛ لذا با توجه به اینکه خط قرمزهای ما دفاع جانانه از عزت و اقتدار ملی٬ انرژی هسته‌ای٬ دانشمندان هسته‌ای و فرآورده‌های جدید علمی است و حاضر نیستیم کدخدایی کاخ سفید را بپذیریم این مذاکرات به عاقبت مطلوبی نخواهد رسید./836/ت302/ش
ارسال نظرات