۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۶۳۳۲۴
امام جمعه بابل:

مسؤولان و ملت ایران زیر بار زیاده خواهی آمریکایی ها نخواهند رفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، بازرسی از مراکز نظامی و نیز بازجویی و معرفی دانشمندان هسته ای را خط قرمز ایران اسلامی در مذاکرات دانست و گفت: آمریکایی ها می خواهند با معرفی و شناسایی دانشمندان هسته ای تجربه تلخ ترور دانشمندان ما را دوباره تکرار کنند.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به روند مذاکرات هسته ای گفت: هرچه به دهم تیرماه یعنی موعد نهایی مذاکره هسته ای می رسیم شرایط می شود لحظه به لحظه شرایط مذاکره حساس و بسیار جدی تر می شود.

 

وی ادامه داد: متأسفانه هرچه نزدیک تر می شویم آثار بی تعهدی و بی توجهی طرف مقابل خود را در زمینه ها ی مختلف نشان می دهد و جای نگرانی است که مذاکره ی 5+1 تقریبا تبدیل به مذاکره ی 1+1 شده است.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل با بیان ابراز گلایه و تهدید برخی مقامات گروه 5+1 در مذاکرات خاطرنشان کرد: در مذاکرات جدید ژنو معاون وزیر خارجه روسیه حتی دست به تهدید از عدم حضور روسیه در دور جدید زد زیرا تصور می کنند که نقش مهمی در این مذاکرات دارند و به نوعی به بازی گرفته شدند.

 

وی افزود: معرکه گیر مذاکرات هسته ای دولت آمریکا شده است که در حال حاضر هم کنگره و سنای آن نیز وارد این مذاکره شده اند تا اثرگذار باشند.

 

حجت الاسلام روحانی به اظهار نظرهای برخی کاندیداهای آینده ریاست جمهوری آمریکا در خصوص مذاکرات نیز پرداخت و اذعان داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا هم یکی پس از دیگری معرکه گیر این قضایا شدند و خط و نشان می کشند و بر پیچیدگی مذاکرات افزوده اند.

 

وی با اشاره به برخی از اخبار مبنی بر دبه در آوردن مقامات آمریکایی و نقض  توافقات قبلی تصریح کرد: افزایش تحریم ها علیه ایران، تعلیق تحریم نه لغو آن و عدم پایبندی بر مفاد توافق شده از مسائلی است که مقامات آمریکایی آن را مرتب اعلام می کنند و این نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن مقامات آمریکایی است.

 

امام جمعه بابل با بیان این که آمریکایی ها بیشتر از ما به انجام توافق با ایران نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: به اذعان کارشناسان آمریکایی نقض توافقات و شکست در توافق هسته ای با ایران موجب تیره و تار شدن چهره آمریکا در عرصه بین المللی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ایران هیچگاه توافقنامه ای زیر شبح تهدید و توافقی نامتعارف و ویژه را امضاء نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام روحانی بازرسی از مناطق نظامی ایران و برآورد توان نظامی کشور و نیز بازجویی و معرفی دانشمندان هسته ای خط قرمز ما است.

 

وی افزود: آمریکایی ها می خواهند با معرفی و شناسایی دانشمندان هسته ای تجربه تلخ ترور دانشمندان ما را دوباره تکرار کنند و در این مسأله آحاد ملت اجازه این کار را نخواهد داد.

 

استاد حوزه علمیه بابل، ملت ایران را ملتی مقاوم بیان کرد و خطاب به مقامات غربی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که رهبر، رییس جمهور و مذاکره کنندگان هسته ای یک ذره اجازه ی تسلیم در مقابل شما را بدهند و این آرزو را با خود به گور خواهید برد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات