۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۶۳۳۲۹
استاد حوزه علمیه بابل:

طرح آل سعود برای ایجاد جبهه ضد ایرانی در منطقه شکست خورد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل گفت: عربستان تلاش کرد تا به نام دفاع از سرزمین وحی یک جبهه ضد ایرانی و ضد یمنی را با مشارکت تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی پدید بیآورد که با شکست این طرح مواجه شد.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع فعالان سیاسی بخش گتاب بابل به بیان تحلیل عدم پاسخ انصارالله به تجاوز رژیم سعودی در روزهای گذشته پرداخت و اذعان کرد: مردم جهان که شاهد فجایع ضدبشری رژیم آل‌سعود هستند، توقع جدی دارند که انصارالله ابتکار عمل را در تهاجمات نظامی بدست بگیرد.

 

وی افزود: پاسخ انصارالله در بالاترین سطح در نهایت یک اقدام واکنشی و بازی در میدانی است که دشمن آن را تنظیم کرده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه بابل، حرکت های انصارالله را بر اساس یک برنامه استراتژیک عنوان و تصریح کرد: گروه‌های چریکی مشابه انصارالله هیچ‌گاه سطح عملیاتی خود را با عملیات آفندی دشمن تنظیم نمی کنند و به یک طراحی جدید استراتژیک روی می‌آورند.

 

وی پاسخ های انصارالله را مشابه پاسخ های حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه بیان و تصریح کرد: حرکت چریکی مشروعیت را از طرف مقابل می گیرد و امنیت روانی دشمن را برهم می زند به گونه‌ای که در هر لحظه در انتظار واکنش غیرقابل محاسبه نیروی چریک باقی بماند.

 

حجت الاسلام تقی پور واکنش انصارالله را تاکنون بسیار هوشمندانه بیان کرد و خاطرنشان کرد: جنبش انصارالله 48  روز پس از آغاز جنگ توانست، علی‌رغم واکنش محدود، مشروعیت و امنیت خاطر رژیم سعودی را مخدوش گرداند.

 

وی افزود: در جنگ‌های چریکی، پارتیزانی و نامتقارن، نیروی مقاومت براساس «مدیریت صحنه» حرکت می‌کندو برخلاف ارتش کلاسیک در جهت توسعه میدان درگیری، برنامه رزم خود را نمی‌چیند.

 

امام جمعه گتاب با بیان این که بر اساس طرح انصارالله، با محدود نگه‌داشتن دامنه درگیری و انتقال سریع در میدان محدود به دشمن ضربه‌های اساسی وارد شد، اظهار داشت: انصارالله در این جنگ، منطقه محدودی در شمال غرب صعده و استان جیزان را منطقه عملیاتی خود قرار دادو بر این اساس تعداد تلفات نظامی آل سعود از تعداد افراد یمنی عضو انصارالله بیشتر بود.

 

وی ادامه داد: در این جنگ انصارالله ناچار بود بین تمرکز بر پاکسازی داخل یمن از نیروهای وابسته به عربستان و تمرکز در پاسخ بر عملیات تجاوزکارانه دشمن، مقابله با عناصر تکفیری را انتخاب کند.

 

حجت الاسلام تقی پور به علت وارد نشدن همزمان انصارالله به  نبرد با عناصر تکفیری و آل سعود پرداخت و اذعان کرد: توزیع قدرت انصارالله در جبهه های نبرد، هزینه‌های سنگینی را بر او تحمیل می‌کرد و باعث گسترش دامنه درگیری، شدت درگیری و طولانی شدن دوره درگیری می‌شد و به همین دلیل انصارالله هوشمندانه بر سرو سامان دادن اوضاع داخل تمرکز کرد.

 

وی نرسیدن آل سعود به اهداف از قبل تعیین شده در مقابل انصارالله را شکست دانست و اظهار داشت: نتیجه کار جنبش انصار این بود که از یک سو جنگ خارجی را از یک منازعه پرشدت دو طرفه به یک منازعه کم شدت و یکجانبه تبدیل کرد و به همین دلیل رژیم سعودی نتوانست مشروعیتی برای اقدامات خود بدست آورد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که عربستان تلاش کرد تا به نام دفاع از سرزمین وحی یک جبهه ضد ایرانی و ضد یمنی را با مشارکت تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی پدید بیآورد، گفت: حمله موشکی انصارالله در هفته‌های اول به شهرهای عربستان همان خواسته آل سعود بود تا این داعیه باطل را جامه حقیقت بپوشانند.

 

وی افزود: خویشتنداری انصارالله و محدود نگه داشتن دامنه پاسخ مبنای حرکت رژیم متجاوز آل سعود را بهم ریخت.

 

حجت الاسلام تقی پور ضمن اشاره به این که از این پس ابتکار عمل در دست انصارالله است، تصریح کرد: آل سعود از بالاترین حربه خود که هجمه نظامی و بمباران بود علیه یمن استفاده کرد و به همین دلیل حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد اما  انصارالله با در دست گرفتن حمله در دریا و زمین توانایی تلافی را دارد و البته می‌تواند دامنه و دایره و شدت آن را خود تعیین کند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات