۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۳۳۳۱
آیت الله نمازی در جلسه تفسیر قرآن:

غربی ها به هیچ وجه با ما کنار نخواهند آمد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز ما مطمئن هستیم صهیونیست ها در قالب کشورهای1+5 در مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی به هیچ عنوان با ما کنار نخواهند آمد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه تفسیر قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در توضیح بیشتر معانی آیات ابتدایی سوره آل عمران گفت: سوره مبارکه آل عمران بیشتر در مورد اهل کتاب، یهود نصاری و انجیل و تورات است.

 

وی با اشاره به شأن نزول آیات ابتدایی سوره آل عمران و نظر برخی ازمفسران گفت: عده ای از بزرگان و سران و علمای نصاری محضر پیامبر اکرم شرفیاب شدند و بعد از سؤوال و جواب هایی که انجام شد آنها نهایتا به اسلام تشرف پیداکردند و به همین مناسبت سوره آل عمران به پیامبر نازل شد.

 

آیت الله نمازی گفت: خداوند در آیات متعدد قرآن و در 16 جای قرآن، تورات و انجیل را تأئید و تأکیدکرده است که تورات و انجیل از سوی ما نازل شده است به این معنی که پیش از این که پیامبراکرم مبعوث شود و قرآن به او نازل شود، خداوند تورات و انجیل را به امت های پیش از پیامبر اکرم نازل کرده است.

 

وی با اشاره به این که سیاست قرآن در این است که یهود و نصاری را به سوی قرآن جذب کند گفت: خداوند می خواهد به یهود و نصاری بگوید، تورات و انجیل و عیسی و موسی از طرف ما آمده اند، لذا خداوند برای هدایت یهود و نصاری آنها را تشویق و راهنمایی کرده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزره علمیه قم یاد آورشد: این تورات و انجیل امروز تحریف شده است و آن تورات و انجیلی نیست که به موسی و عیسی نازل شده است.

 

نزول قرآن به دو صورت تدریج النزول و دفعه النزول است

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این خداوند در سوره آل عمران در رابطه با قرآن واژه نزّله به کار برده است اما در مورد تورات و انجیل از واژه انزله استفاده شده است گفت: برخی از مفسران در پی توجیه برآمده اند و گفته اند نزّله از باب تنزیل است به این معنی که چیزی را تدریجی آورده است، لذا چون آیات قرآن تدریجی بر قلب پیامبر نازل شده است به نزّله تعبیر شده است.

 

وی ادامه داد: اما خداوند تورات و انجیل را الواحی‹‹ لوح››  به صورت یک جا بر عیسی و موسی نازل کرده است و این نکته ای است که برخی از بزرگان تفسیر آن را بیان کرده اند اما این درست نیست چون در قرآن هم از واژه نزّله و هم از واژه انزله استفاده شده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری نزول قرآن را  به دو صورت تدریج النزول و دفعی النزول خواند و افزود: قرآن به دو صورت تدریج النزول و دفعی النزول به پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و خداوند بعد هم طی 40 سال  به مناسبت های مختلف آیات و سوره هایی را به تدریج برقلب پیامبراکرم(ص) نازل کرده است.

 

اهل کتاب وقتی متوجه شدند پیامبر عرب است مخالفت کردند

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که تدبیر خداوند سبحان براین بوده است تا احساسات مردم را نسبت به پیامبر اکرم بر انگیزد و ایمان بیاورند گفت: اهل کتاب قبل از مبعوث شدن پیامبر به وجود پیامبر اکرم(ص) افتخار می‌کردند که در تورات و انجیل نوید آمدن چنین پیامبری به آنها داده شده است اما زمانی که پیامبر اکرم مبعوث شد و یهود و نصاری متوجه شدند پیامبر عرب است و از اهل یهود نیست مخالفت کردند و ایمان نیاوردند.   

 

وی افزود: خداوند در آیه100 سوره بقره می گوید، وقتی پیامبر مبعوث شد و یهود و نصاری متوجه شدند پیامبر عرب است و یهود نیست  آنها منکر شدند و با وجود همه توصیه ها، اهل کتاب به غیر از تعداد معدودی بقیه به پیامبر ایمان نیاوردند.

        

نماینده ولی فقیه در ادامه به توضیح واژه تورات و انجیل اشاره کرد و با بیان این که تورات واژه عبری به معنای شریعت است و انجیل واژه یونانی و غربی به معنای بشارت است گفت: تورات نزد اهل کتاب دارای 5 سفر به معنی 5 بخش است که سفر اول تورات تکوین است که در باره خلقت و داستان انبیای گذشته است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که سفر دوم تورات بنام خروج است که در باره تاریخ بنی اسرائیل و داستان و ماجرای حضرت موسی است گفت: سفر سوم تورات نیز در باره احکام شریعت و نماز و روزه،  سفر چهارم تورات بنام فرزند حضرت یعقوب لاوین است و عبادات و حرام ها و محرمات را بحث کرده است و سفر پنجم در باره داستان قبائل بنی اسرائیل است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه در مورد کتاب انجیل نیز یاد آورشد: از یکصد انجیل به دلیل جلوگیری از هرج و مرج یکی از رهبران نصاری 96 انجیل را تحریم و تنها 4 انجیل را رسمی اعلام کردند که یک انجیل بعد از میلاد حضرت مسیح بازنویسی شد، انجیل دوم 63 تا 65 سال بعد از میلاد حضرت مسیح نوشته شد، یک انجیل به زبان یونانی است و انجیل یوحنّا نیز به زبان یونانی است که 90 سال بعد از میلاد حضرت مسیح نوشته شده است.

 

آیت الله نمازی گفت: در آیه 79 سوره بقره می گوید، عذاب جهنم برای کسانی است که با دست خودشان کتاب آسمانی تورات و انجیل را می نویسند و مدعی می شوند از طرف خدا آمده اند، این افراد به دنبال کاسبی هستند  و در برابر قرآن و پیامبر اکرم برای خود مغازه ایجاد کرده و مقاومت می کنند.

 

توطئه یهود و نصاری جنگ افروزی  است و جنگ افروزی آنها تا قیامت ادامه دارد

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که توطئه یهود و نصاری جنگ افروزی است و جنگ افروزی آنها تا قیامت ادامه دارد گفت: این یکی از اخبار غیبی آیات سوره آل عمران در مورد اهل کتاب این است و دلیل آن نیز آیه 14 سوره مائده است که می گوید یهود و نصاری اهل کینه هستند و به هیچ صراط مستقیمی هدایت نمی شوند.

 

وی افزود: امروز نیز ما مطمئن هستیم صهیونیست ها در قالب کشورهای1+5 در مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی به هیچ عنوان با ما کنار نخواهند آمد، لذا آیه 64 سوره مائده نیز خطاب به پیامبر می گوید دشمنی یهود و نصاری روز به روز افزایش خواهد یافت.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که  امروز نیز صهیونیست ها هر گاه آتش تهیه ای را آماده می کنند خداوند آتش تهیه آنها را خاموش می کند گفت: صهیونیست ها 60 سال است با هدف نابودی مردم فلسطین به آنها حمله می کنند اما هرگاه آتش افروزی کردند موفق نشده اند و شکست خورده اند. /1307/پ20 1/ج  

 

ارسال نظرات