تبلیغ موفق و کارآمد در فضای مجازی نیازمند سرمایه گذاری است
حجت الاسلام سبزیان، مدیر کانون اسلامی جوانان خورشید مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره نقش فضای مجازی در تبلیغ دین گفت: امروز دنیا به سمتی پیش رفته است که فضای مجازی به آسانی در دسترس افراد قرار می گیرد.
وی با بیان این که پیش از این نیاز بوده است که برای ارتباط با فضای مجازی از کامپیوتر و یا لب تاپ استفاده شود اما امروز با نرم افزار های جدید و تلفن های همراه به راحتی می توان اطلاعاتی را که قصد انتشار آن هست به آسانی در این فضا منتشر کرد، تصریح کرد: در کشورهای غربی با هجمه ای سنگین یکسری از اطلاعات را به صورت ناخواسته وارد افکار نسل امروز می کنند و در همین راستا می توان با یک مهندسی معکوس استفاده عکس از این گونه فعالیت ها کرد.
حجت الاسلام سبزیان افزود: بایستی مطالب خودمان را از طریق فضای مجازی منتقل کنیم و این امر نیازمند حرکت ساماندهی شده است و شخص به شخص تاثیر وسیعی نخواهد داشت چرا که حجم اندکی از مخاطبان را شامل می شود.
مدیر کانون اسلامی جوانان خورشید مشهد ادامه داد: در کشورهای غربی این کار ساماندهی و حساب شده است و اطلاعات را در این فضای مجازی قرار می دهند و روی آوردن به سمت تولید این نرم افزارها نیز با همین هدف بوده است و در راستای همین حرکت دشمن، می توان مقابله کرد و برای اشاعه معارف الهی تبلیغ انجام داد.
حجت الاسلام سبزیان افزود: در حال حاضر هم مطالبی با عناوین اخلاقی و احکام در فضای مجازی از سوی طلبه ها منتشر شده است اما حجم این مطالب در مقایسه با مطالب ارایه شده دشمن در فضای مجازی اندک است.
وی با بیان این که در حال حاضر در عین این که نیازمند این امر هستیم که جوانان ما با هدف تولید این نرم افزارها و نحوه استفاده از آن ها آشنا شوند، گفت: از طرفی تصمیم سازان در این عرصه به روز نیستند و با این تکنولوژی آشنایی ندارند. نگاه سنتی به تبلیغ دین دارند و ورود به فضای مجازی را به عنوان یکی از ابزارهای مدرنیته تاثیر گذار نمی دانند و این درحالی است که امروز افراد بیشتر از هر روز دیگر با تلفن همراه خودشان همراهی دارند.
مدیر کانون اسلامی جوانان خورشید مشهد در ادامه به مقایسه تبلیغ سنتی و مدرن پرداخت و اظهار کرد: برای امر تبلیغ اگر بخواهیم مسجد را پایگاه قرار دهیم نیاز این امر است که افراد در نوبت های نمازهای یومیه به مسجد بیایند اما تلفن همراه، همیشه همراه افراد است و در عین این که معضل هم محسوب می شود اما با مدیریت صحیح کارآمدی این ابزار، همین امر می تواند در عرصه فرهنگ سازی موفق عمل کند.
وی افزود: مبارزه با این مدرنیته جدید درست نیست چرا که نتیجه عکس می دهد اما نیاز است که ما هم باید نرم افزارهای به روزی را تولید کنیم و موفقیت در این زمینه نیازمند سرمایه گذاری است و فضای مجازی به لحاظ دسترسی آسان و حجم فراوان محتوا برای تبلیغ حایز اهمیت است./934/ت302/ب5