۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۶۳۳۴۵
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی؛

گردهمایی طلاب و اساتید حوزه علمیه دامغان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی با حضور در شهرستان دامغان ضمن بازدید از دو مدرسه علمیه این شهر با امام جمعه، علما، فضلا، طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه دامغان دیدار کرد.
سفر آيت الله شهرستاني به دامغان سفر آيت الله شهرستاني به دامغان سفر آيت الله شهرستاني به دامغان سفر آيت الله شهرستاني به دامغان سفر آيت الله شهرستاني به دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی روز گذشته در جریان سفر خود به استان سمنان و شهرستان دامغان مورد استقبال امام جمعه، فرماندار، مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه این شهرستان قرار گرفت و پس از برگزاری نشستی با مدیران و اساتید مدارس علمیه دامغان در محل منطقه گردشگری چشمه‌علی، عصر روز گذشته در حوزه علمیه امام صادق(ع) با طلاب و روحانیان این شهرستان دیدار کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان در این گردهمایی با اشاره به قدمت قریب به 400 ساله حوزه علمیه این شهرستان به‌عنوان یکی از پرسابقه‌ترین مدارس علوم دینی، با اشاره طرح توسعه حوزه علمیه امام صادق(ع) دامغان و اعتبار یک میلیارد تومانی صرف شده در سال گذشته، گفت: فاز جدید این مدرسه علمیه سه هزار و 600 متر زیربنا دارد که تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی با اشاره به شرکت 300 نفر در آمون ورودی مدارس علمیه استان در سالجاری و بیان اینکه حوزه علمیه دامغان به‌دلیل قدمت و سابقه و وجود اساتید برجسته همواره مورد توجه و اقبال طلاب سراسر کشور است، تصریح کرد: سال گذشته طلاب بسیاری از داخل و خارج از استان سمنان خواستار تحصیل در مدارس علمیه این شهرستان بودند، اما متأسفانه به دلیل کمبود فضا از پذیرش آنها معذور بوده‌ایم، که امیدواریم با بذل عنایت خداوند و یاری علما و مراجع ذیربط طرح توسعه حوزه‌های علمیه دامغان تحقق یابد.

 

طلاب و روحانیان باید معرف چهره نورانی اسلام ناب باشند

 

حجت الاسلام سید محمد مدنی نیز در این نشست ضمن ابلاغ سلام آیت الله سیستانی به علما و روحانیان شهرستان دامغان، به موضوع اهمیت و جایگاه این قشر در جامعه پرداخت و گفت: فرهنگ و نحوه برخورد طلاب و روحانیان با مردم همواره باید سبب زینت و سربلندی اسلام و تشیع باشد.

 

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید به گونه‌ای عمل کنند که اعمالشان موجب خوشبینی مردم نسبت به رهبران و مکتبی که در آن پرورش یافته‌اند شود، اضافه کرد: مبادا من و شما در جامعه تنها اهل سخن معرفی شویم، کسانی که تنها نصیحت می‌کنند، خود را رهبر علمی و دینی مردم می‌دانند، اما در عمل سبب سرافکندی امام صادق(ع) هستند.

 

عضو دفتر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: متأسفانه امروز عده‌ای که دم از اسلام می‌زنند اما بدان عمل نمی‌کنند، به‌جای خدمت به دین به اسلام ضربه می‌زنند و موجب می‌شوند هر روز بیش از گذشته چهره و زوایای نورانی اسلام ناب محمدی از منظر مردم و جامعه غایب بماند.

 

حجت الاسلام مدنی با بیان اینکه ما روحانیان باید خود را به سلاح علم و ایمان و تقوا مسلح کنیم تا توقعات خداوند و مردم را به انجام رسانیم، افزود: دنیای امروز جهان "ایسم‌ها" و فرقه‌ها و شبهه‌ها است، باید کمربند علم را محکم ببندیم تا بتوانیم در مقابل سیل وسیع هجمه‌های دشمنان پاسخگو باشیم./977/پ203/ب4

ارسال نظرات