۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۶۳۳۷۳
استاد حوزه علمیه قم:

دسترسی دشمن به اطلاعات مراکز نظامی به هیچ عنوان به صلاح نظام و کشور نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که در قرآن سفارش به منفعل نبودن در برابر دشمنان شده است، گفت: دسترسی دشمن به اطلاعات مراکز نظامی کشور به هیچ عنوان به صلاح نظام و کشور نیست.
حجت الاسلام سيد مهدي درياباري

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان با اشاره به این که در قرآن سفارش به منفعل نبودن در برابر دشمنان شده است، گفت: دسترسی دشمن به اطلاعات مراکز نظامی کشور به هیچ عنوان به صلاح نظام و کشور نیست.

 

وی افزود: در اختیار قرار دادن اطلاعات نظامی کشور به دشمن قسم خورده نظام امری غیر معقول محسوب می شود، چرا که در صورت بروز جنگ، برگ برنده ای برای آنها خواهد بود تا از اطلاعات کسب شده، برای حمله دقیق خود استفاده کنند.

 

حجت الاسلام دریاباری با اشاره به این که وظیفه حوزوی‌ها، روحانیت و افراد بصیر، هشدار دادن در این موارد و محکوم کردن زیاده خواهی های آمریکا است، گفت: تبعیت از رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه، وظیفه شرعی همه افراد جامعه است.

 

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم رهبر معظم انقلاب را پرچم دار انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام راحل، آیت الله خامنه ای را بهترین گزینه برای رهبری بعد از خود معرفی کرده بود، از این رو باید از دستورات ایشان تبعیت شود.

 

وی با اشاره به این که از خطوط قرمز نظام نباید عدول شود، گفت: اگر بنا به سازش با آمریکا است، شاه ملعون این کار را بهتر از ما انجام می داد و باید توجه داشت که در طول تاریخ امضای روحانیت زیر هیچ قرار داد ذلت باری نبوده است.

 

حجت الاسلام دریاباری همچنین با بیان این که پیامبر اکرم(ص) نیز در شعب ابیطالب(ع) بود اما تسلیم نشد، افزود: امیدواریم قرارداد احتمالی 5+1 با ایران اسلامی به نفع نظام و مردم باشد و برای نظام خطری را به همراه نداشته باشد.  

 

به گفته وی، تفکر شیعه الهام گرفته از شعار هیهات منه الذله امام حسین(ع) است، از این رو از خون شهدا و مقاومت 37 ساله ایران اسلامی باید صیانت شود، چرا که وضعیت کنونی کشور سخت تر از دوران دفاع مقدس نیست.

 

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: ایران اسلامی در ادوار مختلف با مقامت خود در برابر استکبار جهانی ایستاده است و در این مرحله از نظام نیز می تواند با ایستادگی و پافشاری بر آرمان‌های خود، با اقتدار در برابر زیاده خواهان جهانی بایستد./1307/ت302/ح

ارسال نظرات