۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۶۳۳۹۷
معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا:

پیشرفت امروز ایران اسلامی، حاصل درس های مکتب امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع)، موافقت 1+5 و مذاکرات هسته ای را دلیلی بر قدرت ایران دانست و گفت: تمام پیشرفت های کشور در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و سایر حوزه ها، نتیجه مکتب و درس های امام خمینی(ره) است.
ستاد بزرگداشت ارتحال امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اکبر افراسیابی، معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع)  در نشست خبری که صبح امروز در محل مجتمع آیه ها برگزار شد، با یادآور شدن این که امام خمینی(ره) با انفاس قدسی خود، روحی در کالبد شاه زده ایران گذشته دمید که امروز ایران در تمامی عرصه ها و در دنیا حرفی برای گفتن دارد، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هچ جایگاهی برای مطرح شدن نداشت ولی امروز با هنر و مدیریت امام راحل ایران در مقابل جهانیان حرفی برای گفتن دارد.

 

وی موافقت 1+5 و مذاکرات هسته ای را دلیلی بر قدرت ایران دانست و افزود: تمام پیشرفت های کشور در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و سایر حوزه ها، نتیجه مکتب و درس های امام خمینی(ره) است؛ حضور مردم در 14 خرداد و بزرگداشت سالروز امام(ره) در مرقد ایشان، تجدید بیعت با آرمان ها و یاد و نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که باردیگر این بیعت را تحکیم می کنیم.

 


معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع)  با اشاره به این که  15خرداد، نقطه عطف انقلاب اسلامی  و 14 ام که سالروز ارتحال امام است و برگزاری مراسم ها در این خصوص  در رده های مختلف سپاه و بسیج برگزار می شود، گفت: تقارن سالروز ارتحال امام با ایام نیمه شعبان، سبب افزایش حضور مردم شده و تا کنون 50درصد ظرفیت کاروان ها تکمیل شده است، امسال باشکوه و حضور بیشتری مراسم 14 و 15 خرداد ماه برگزار خواهد شد.


افراسیابی از سهمیه اعزام 20 هزار نفری برای خراسان رضوی خبر داد و افزود: باتوجه به تقارن این ایام با نیمه شعبان، بیش از 25 هزار نفر از خراسان رضوی  برای اعزام پیش بینی شدند که تاکنون  تسهیلات لازم برای  مسافران، از جمله هماهنگی بیش از 500 دستگاه اتوبوس با سازمان های حمل و نقل استانی و شهرستان ها انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود تا افراد دارای بیماری خاص، ناتوان و کسانی که کهولت سن دارند، با توجه به گرمی هوا و مشکلات ترددی برای اعزام مراجعه نداشته باشند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) به حرکت کاروان از 11 تا 13 خرداد اشاره کرد و گفت: اولین کاروان ها که با توجه مسافت بیشتر تا مقصد  زودتر حرکت می کنند در روز 11 خرداد و آخرین کاروان ها در 13 خرداد حرکت خواهند کرد و زمان برگشت برای تمامی کاروان ها 15 خرداد ماه است.

 

افراسیابی در ادامه گفت:  هزینه اعزام برای هر نفر 105 هزار تومان برآورد شده  و بیشترین هزینه ها مربوط به بخش حمل و نقل(حدود 75 درصد) است و همچنین  از هر فرد، 30 تا 50 هزار تومان هزینه گرفته می شود؛  تعداد 10هزار نفر از مشهد و 10هزار نفر اعزام را نیز از سایر شهرستان های استان خواهیم داشت.

 

وی با بیان این که تمامی مسافران در طول سفر بیمه هستند، اظهار کرد: تمامی کاروان های ستاد ارتحال امام خمینی(ره) تحت پوشش سه نوع بیمه، حمل و نقل، ستاد  ارتحال امام و حوادث بسیج می شوند و افزون بر آن حضور یک نفر پرسنل از بهداشت و درمان، دارو و امکانات اولیه درمانی برای همه اتوبوس ها در نظر گرفته شده است.

 

گفتنی است، مردم برای ثبت نام و اعزام به حرم مطهر امام خمینی(ره) می توانند به مساجد و تمامی پایگاه های بسیج مراجعه کنند./844/پ202/ح

ارسال نظرات