۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۶۳۴۵۲

اخبار کوتاه حوزه‌های علمیه استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کلاس فقه مقارن در اردوی آموزشی تفریحی حوزه امام حسن مجتبی(ع) و برگزاری جلسات اخلاق در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان از مهم‌ترین اخبار حوزه‌های علمیه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر ، بیست و نهمین جلسه اخلاق مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان  با حضور حجت الاسلام رنجبر، کارشناس دینی رسانه ملی در مسجد این مدرسه علمیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام رنجبر در این نشست که طلاب، امام جمعه شهر برزاجان و تعدادی از فعالان فرهنگی و خواهران طلبه شهرستان دشتستان حضور داشتند فرصت نوجوانی و جوانی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: خداوند سبحان به تمامی زمانها بواسطه ارزشی که داشته قسم یاد کرده است.

 

وی افزود: طلاب نوجوان و جوان در کنار پرداختن به مباحث علمی و اخلاقی که بسیار لازم است لزوما در زمانهایی که فراغت بال پیدا می کنند با فضاهای ادبیات فارسی و اشعار بزرگان مانوس شوند که قطعاً در مسیر تبلیغ بسیار می تواند اثرگذار باشد.

 

کارشناس دینی رسانه ملی خطاب به طلاب ابراز داشت: تلاش کنید در مسیر کسب علم، خود را به حد روستا و شهر خویش راضی نکنید، کشوری و بین المللی بیاندیشید و بدانید که این ظرفیت بالقوه در همه طلاب وجود داشته است.

 

دوری از گناهی و پرداختن به معنویت در کنار مباحث علمی از مهم‌ترین عوامل رشد و پیمودن درجات عرفان است

حجت الاسلام محمدرضا صفایی بوشهری استاد اخلاق اعزامی از قم در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان که با حضور طلاب برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و امام شهیدان به ذکر روایتی از امام سجاد(ع) پرداخت.

 

وی  بیان داشت: دوری از گناهی و پرداختن به معنویت در کنار مباحث علمی از مهمترین عوامل رشد و پیمودن درجات عرفان است که بر همگان لازم است همانطور که به مباحث علمی اهمیت می دهند به سرفصل های اخلاق و معنویت نیز همت داشته باشند که امروز جامعه بشری به شدت تشنه معارف و اخلاق عملی است.

 

برگزاری کلاس فقه مقارن در اردوی آموزشی تفریحی حوزه امام حسن مجتبی

طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان به اردوی آموزشی- تفریحی رفتند.

 

در این اردوی یک روزه کلاس حجت الاسلام محمد اسماعیلی به تدریس فقه مقارن یا فقه تطبیقی که شامل فقه چهار مذهب اهل تسنن و فقه جعفری است پرداخت.

 

این کلاس با حضور جمعی از طلاب و اعضای گروه تبلیغی پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، در پایان از مطالب مطرح شده آزمون کتبی به عمل آمد و از افراد برگزیده تقدیر شد./833/د101/ح

ارسال نظرات