۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۶۳۴۶۰

اختتامیه دوره علمی تخصصی سراج برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه دوره علمی تخصصی سراج با حضور آیت الله حائری شیرازی و مسؤولان کانون های تخصصی مساجد سراسر کشور در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت برگزار شد.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره علمی تخصصی سراج با هدف توانمند سازی کانون های علمی آموزشی مساجد سراسر کشور و همچنین کانون‌های مساجد دانشگاهی به مدت 13 روز از 23 اردیبهشت تا 4 خرداد در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد.

 

 طرح سراج به صورت 4دوره سه روزه در رشته های مختلف از جمله ایثار و شهادت، نماز، و هنرهای تجسمی، پژوهش، کتابخانه و...برگزار شد. در این دوره از اساتید برجسته کشوری حوزه و دانشگاه در رشته های مختلف استفاده شد.

 

شرکت کنندگان دوره سراج در برنامه‌های خود دیدار با مراجع تقلید، بازدید از ضریح امامین عسگریین(ع)، بازدید از مهم ترین مراکز و موسسات فرهنگی و آموزشی و زیارت از حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران را داشتند.

 

بر اساس این گزارش، در اختتامیه دوره علمی تخصصی سراج آیت الله محی الدین حائری شیرازی گفت: مساجد را امام جماعت زندگی مان قرار دهیم.

 

نماینده خبرگان رهبری ابراز کرد: کانون های مساجد در برابر کار فرهنگی دشمن باید کار فرهنگی دوستانه انجام دهد و جوانان را با مسجد الفت دهد و به دنبال حلقه های مفقوده  کارهای فرهنگی در بین جوانان باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: غرب می خواهد به ما بقبولاند که ما نمی توانیم ولی اسلام می خواهد به غرب بگوید که مسلمان می تواند؛ محل نزاع بین غرب و اسلام مسئله توانایی است و دشمن از توانایی مسلمانان هراس دارد.

 

وی اظهار داشت: غرب به دنبال این است که بگوید اسلام دین حقیقی نیست بلکه یک دین نژادی، طایفه ای و ساختگی است که برخی باور کرده و با اعتقاد این حرف ها را می زنند.

 

آیت الله حائری شیرازی ابراز داشت: همه گروه های تکفیری اسلام هراسی ناب در جهان بوجود آورده اند و با برنامه های خود مردم را در مقابل اسلام قرار می دهند.

 

نماینده مردم استان فارس در خبرگان رهبری تصریح کرد: مسؤولان کانون های مساجد باید مردم را به کارهای فرهنگی ترغیب کنند و به آنها توانایی بدهند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: کانون های مساجد و دانشگاه ها مسأله حل نکنند بلکه طرح مسأله کنند و جواب و راهکار از اعضای کانون ها بخواهند./1325/پ202/س

ارسال نظرات