۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۶۳۴۶۵

اخبار وقفی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ در هفته جاری 12 وقف در لادیز و هشت وقف در ایرانشهر، در مجموع به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
وقف

حجت الاسلام هاشم رعنایی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه زاهدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در نشست تخصصی وقف که با دعوت از روحانیان و معتمدان بخش لادیز در شهرستان میرجاوه به عمل آمد، دوازده مورد موقوفه به وقوع پیوسته و وقف نامه آنها تنظیم شد.

 

 

ثبت 12 وقف به ارزش دو میلیارد و 400 میلیون ریال در لادیز

 


 
وی افزود: نشست تخصصی وقف در بخش لادیز با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم خونگرم و متدین لادیز برگزار شد که ثبت 12 مورد وقف بدون هیچ توضیحی گواه این مدعاست.


 
حجت الاسلام رعنایی تصریح کرد: هر یک از واقفان حاضر در این نشست به تناسب توانایی خود از 100 تا 1500 متر زمین مسکونی و تجاری را به منظور نیات عام المنفعه وقف کردند که ارزش تقریبی موقوفات ثبت شده در این نشست بالغ بر دو میلیارد و چهار صد میلیون ریال است.


 
وی از عدم وجود اداره یا نمایندگی اوقاف در میرجاوه و لادیز ابراز ناخرسندی کرد و افزود: امید است با پیگیری‌های انجام شده بتوانیم مدیریت قابل قبولی در زمینه حفظ و احیای موقوفات این منظقه از گستره استان داشته باشیم.


 

ثبت هشت وقف شیعه و سنی در ایرانشهر

 

جواد ملاشاهی سرپرست اوقاف وامور خیریه ایرانشهر نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: شهرستان ایرانشهر به دلیل نبود اداره اوقاف در منطقه بلوچستان، مدیریت موقوفات 8 شهر اصلی بلوچستان را بر عهده دارد که با وجود بعد مسافت زیاد عملا دسترسی به بسیاری از نقاط به منظور ترویج وقف و اشاعه این حکم الهی و سنت نبوی بسیار مشکل می شود.

 

وی افزود: به لطف پروردگار در سال جاری و با تلاش مجموعه کارکنان اوقاف این شهرستان و وجود مردمی متدین و خیراندیش تاکنون هشت مورد وقف در این منظقه به ثبت رسیده است.

 

ملاشاهی عنوان کرد: ترکیب موقوفات به ثبت رسیده متعلق به اهل سنت و تشیع است که در مجموع بالغ بر 11 هزار متر مربع عرصه و اعیان تجاری و مسکونی با ارزش تقریبی دو میلیارد و 250 میلیون ریال وقف شده است./831/پ203/ب4

ارسال نظرات