۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۶۳۵۱۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

سطحی نگری به مقوله حجاب موجب گسترش ناهنجاری ها در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر پرهیز نگاه سطحی به مقوله عفاف و حجاب گفت: هر گونه سطحی نگری در این حوزه موجب ایجاد خلأ های جبران ناپذیری در عرصه فرهنگی کشور خواهد شد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از بانوان فعال فرهنگی این شهرستان، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد های غربی هر روز براین مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که متولیان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از برنامه های روتین و روزمره در این عرصه باید خود داری کنند، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم شعارهای مطرح شده در این خصوص هنوز در عرصه عفاف و حجاب یک سیاست گذاری و برنامه ریزی مشخص و تعریف شده ای صورت نگرفته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بهره گیری از الگوهای اسلامی را بهترین راه برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی عفت و پاکدامنی برای همه زنان جهان استو این بانوی بزرگ اسلام باید الگوی همه زنان جامعه دینی قرار گیرد.

 

وی افزود: دین مبین اسلام حجاب را مایه تشخص و آزادی زن مسلمان می داند و دشمنان نظام همه تلاش خود را برای تضعیف این مقوله در جامعه اسلامی به کار بسته اند.

 

حجت الاسلام شکریان خاطر نشان کرد: با توجه به هجمه های مختلف غرب در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف همه ما موظف هستیم برای این مقوله مهم دینی و اجتماعی و نهادینه کردن آن  در جامعه با عزم ملی و مدیریت جهادی  همت کنیم.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه گفت: با توجه به سرعت رو به رشد تغییرات اجتماعی و نسل، ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین نسل های جدید بسیار ضروری است، البته نسل جدید جامعه بسیار مطلع و آگاه هستند و اگر با زبان و روش های تبلیغی نوین محاسن عفاف و حجاب را برایشان تبیین کنیم به یقین حجاب برتر را برای خود انتخاب می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به بخش هایی از دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ حجاب و عفاف در کشور تاکید کرد: خلأ بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد که علت آن سطحی نگری به موضوع حجاب و عفاف است، پس همه مسؤولان موظف هستند به صورت عمقی به موضوع حجاب و عفاف نگاه کنند.

 

امام جمعه موقت بابل، فرهنگ سازی، معرفی الگوهای قابل درک و لمس، بالابردن سطح آگاهی عمومی، برخورد سیاسی و سلیقه ای نداشتن مسؤولان به مسأله حجاب، اهتمام والدین به مسأله حجاب و عفاف، عرضه محصولات حجاب و عفاف، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، برخورد جدی با عوامل سازمان یافته فساد و فحشا و نظارت بر تولید و اجرایی شدن ابلاغیه حجاب و احیاء اصل هشتم قانون اساسی،  راه برون رفت از مشکلات و موانع موجود در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات