۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴
کد خبر: ۲۶۳۵۴۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

برگزاری کنگره بین المللی علی بن باقر در دستور کار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری گنگره بین المللی علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال، گفت: لازمه معرفی آستان مقدس اردهال، توجه همه مردم به ویژه علما، مسؤولان، مطبوعات و خیران بقعه ساز است.
حجت الاسلام رضا صادقي

حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید هرکس برادرم سلطان علی(ع) در اردهال را زیارت کند، اجر و پاداش زیارت جدم امام حسین(ع) در کربلا را دارد، گفت: مشهد اردهال کربلای دوم مردم ایران است.

 

وی افزود: جای بسی افتخار برای مردم این خطه مقدس است که میزبان این امامزاده عظیم‌الشأن و واجب التکریم بوده اند و توفیق تلمذ در کنار این بزرگوار را در طول سه سال داشته اند.

 

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به این که حضرت سلطان علی(ع) سه سال امام جمعه مردم خطه کاشان بوده است، گفت: متأسفانه بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی شناخت مناسبی از این امامزاده بلافصل امام معصوم وجود ندارد که با همه تلاش های انجام شده، کوتاهی از طرف مسؤولان و متولیان نیز صورت گرفته است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی که اداره اوقاف و امور خیریه در دستور کار دارد، بتوان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) را به مردم ایران و جهان تشیع معرفی کرد.

 

برگزاری کنگره بین المللی علی بن باقر(ع)در دستور کار است

وی یکی از راه‌های معرفی این امامزاده را برگزاری کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) دانست و گفت: برگزاری این کنگره در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه قرار دارد تا با دعوت از شیفتگان به ساحت مقدس امامزادگان از سراسر جهان به ویژه کشورهای عربی، بتوانیم اقدام مؤثری را انجام دهیم.

 

به گفته وی، برگزاری این کنگره می تواند موجب معرفی بیشتر حضرت سلطان علی(ع) و متنعم شدن مردم از این نعمت الهی شود که نزدیکی منطقه مشهد اردهال به مرقد مطهر حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم نیز ایجاب می‌کند تا علما در منابر و سخنرانی های خود به معرفی این امامزاده بزرگوار بپردازند.

 

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به این‌که مطبوعات باید توجه بیشتری نسبت به معرفی حضرت سلطان علی(ع) داشته باشند، گفت: مسؤولان استانی و شهرستانی باید سازمان اوقاف و امور خیریه را برای توسعه و آبادانی آستان  مقدس علی بن باقر(ع) کمک کنند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: آستان علی بن باقر(ع) جایگاه و منزلت خود در امور عمرانی را پیدا نکرده است، از این رو انتظار می رود خیران بقعه ساز با همت در این زمینه ذخیره ای برای قبر و قیامت خود ایجاد کنند.

 

به گفته وی، لازمه ایجاد تسهیلات و امکانات برای زائران آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال، مشارکت همه مسؤولان، خیران و مردم است تا بتوان در مباحث عمرانی و معرفی حضرت اقدامات مؤثری انجام داد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در ایران  چهار تولیت برای آستان امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، عبدالعظیم حسنی(ع) و احمد بن موسی(ع) در نظر گرفته شده است و تولیت پنجمی وجود ندارد، گفت: تولیت آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال در گرو تصمیم رهبر معظم انقلاب است، از این رو تاکنون خبری از تولیت نبوده است و هر زمان ایشان دستور بفرماید وظیفه داریم به آن عمل کنیم./1307/ت302/ح

ارسال نظرات