۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۶۳۵۸۰

فعال سازی 200 پایگاه ویژه اوقات فراغت در کانون های مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: 200 پایگاه ویژه اوقات فراغت در راستای هدفمند کردن برنامه های تابستانی اعضای کانون های مساجد در رشته های مختلف آموزشی، فرهنگی و تفریحی فعال می شود.
کانون هاي مساجد

حجت الاسلام رحیم ولی زاده، معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: ثبت نام برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد از بیستم خرداد آغاز می شود.

 

 وی با بیان این که درسال 94 برنامه جامع مشکات پنج اعلام شد، افزود: برنامه مشکات روند اجرائی برنامه ای حوزه فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که باید همه کانون ها در آن مشارکت داشته باشند.

 

حجت الاسلام ولی زاده در ادامه به بیان شرایط و ضوابط برنامه مشکات پرداخت و اظهار کرد: اجرای ویژه برنامه های اوقات فراغت در ایام تابستان در ارزیابی کانون نقش به سزائی دارد و در اجرای همه برنامه ها به ویژه در اوقات فراغت اجرای برنامه تفریحی و نشاط پایه مورد تأکید است.

 

 وی با تأکید بر این که انجام فعالیت های جاری کانون با هماهنگی و نظارت امام جماعت است، تصریح کرد: برنامه ریزی فرهنگی فعالیت های کانون درجهت همگرایی با سایر مراکز فرهنگی و اجتماعی مستقر در مسجد مانند پایگاه مسجد، هیأت مذهبی و غیره در قالب تقویم طرح و برنامه است.

 

 معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: کانون هایی که توانمند شناخته شوند، در سایر برنامه های متمرکز دبیرخانه مشارکت داده خواهند شد.

 

حجت الاسلام ولی زاده با بیان این که برنامه های ترویجی در بخش قرآن و معارف برای همه کانون ها الزامی است، افزود: روند کلی اجرائی برنامه سال 94، گروه محور و با رویکرد تربیتی خواهد بود و حمایت از کانون ها با توجه به عملکرد و فعالیت های ابلاغی و ابتکاری و ارسال مستندات در زمان مقرر انجام می شود.

 

وی گفت: 200 پایگاه ویژه اوقات فراغت در راستای هدفمند کردن برنامه های تابستانی اعضای کانون های مساجد در رشته های مختلف آموزشی،فرهنگی و تفریحی فعال می شود.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی درادامه درباره دیگر برنامه ها با بیان این که دومین جشنواره ملی محراب از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع) در دو بخش نور و سلام برگزار می‌شود که بخش نور این جشنواره با موضوع احادیث امام رضا(ع) است، تصریح کرد: این بخش از جشنواره با دو محور شرکت در حفظ چهل حدیث رضوی و شرکت در مسابقات مفاهیم چهل حدیث رضوی برگزار می شود.

 

 حجت الاسلام ولی زاده خاطرنشان کرد: مسابقات مفاهیم چهل حدیث رضوی در مرحله شهرستانی به صورت غیر حضوری و اینترنتی برگزار شد.

 

وی با بیان این که مراحل استانی آن هم از آغاز ماه مبارک رمضان در قالب آزمون کتبی و حضوری به صورت اینترنتی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی نیز شرکت کنندگان مسابقه‌ای حضوری و شفاهی را پشت سر خواهند گذاشت.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که مسابقات چهل حدیث رضوی از جمله برنامه های دومین جشنواره ملی محراب است، افزود: بخش نور این جشنواره با موضوع احادیث حضرت رضا(ع) در دو محور «حفظ چهل حدیث رضوی» و «مفاهیم چهل حدیث رضوی»است.  

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از پیش بینی حضور بیش از 300 هزار نفر در مرحله استانی این مسابقه خبر داد و تصریح کرد: برای حضور در این بخش هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و علاقه‌مندان حفظ چهل حدیث رضوی می‌توانند جهت تهیه این جزوه به دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.

 

وی در رابطه با محور مفاهیم چهل حدیث رضوی اظهار کرد: مفاد این مسابقه نیز از جزوه چهل حدیث رضوی بوده و آزمون آن به صورت اینترنتی و غیر حضوری برگزار می‌شود که در پایان به 30 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد./934/ت302/ب5

ارسال نظرات