۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۶۳۶۳۱
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

نگاه اجباری به امر پژوهش در حوزه‌های علمیه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: متأسفانه امر پژوهش در حوزه های علمیه به صورت اجباری نیست بلکه به آن بصورت اختیاری نگاه می‌شود و باید به این امر نوعی نگاه اجباری شود.
حجت‌الاسلام رضا خدري، مدير حوزه‌هاي علميه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ظهر امروز(چهارشنبه) در دومین نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی به لحاظ پژوهش در حوزه علمیه در مرحله‌ای قرار داریم که بسیاری از کارهای مقدماتی انجام شده است و اکنون وارد مرحله عمل شده ایم.

 

وی تأکید کرد: باید در عرصه پژوهش در حوزه های علمیه آسیب شناسی صورت گیرد و برنامه های پژوهش در تابستان به صورت جدی برگزار شود و معاونان پژوهش مدارس علمیه استان این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

 

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه تبلیغ خوبی درباره برگزاری جشنواره پژوهشی علامه بلادی صورت گرفته است، اظهار داشت: بایستی طلاب نسبت به نوشتن و پژوهش و ارائه مطالب خود به این جشنواره اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خواستار اجباری شدن امر پژوهش در حوزه علمیه شد و بیان داشت: متأسفانه امر پژوهش در حوزه های علمیه به صورت اجباری نیست بلکه به آن به صورت اختیاری نگاه می شود و باید به این امر نوعی نگاه اجباری شود.

 

وی بیان داشت: هر مدرسه علمیه در استان باید نشریه ای علمی پژوهشی داشته باشد و مطالب آن را از مقالات طلاب تأمین کند.

 

حجت الاسلام خدری توجه جدی به بحث آموزش و پژوهش را در حوزه علمیه خواستار شد و گفت: این کار را می توان با دعوت از اسایتد مجرب در این عرصه و حضور در مدارس علمیه انجام داد تا طلاب در امر پژوهش به رشد و بالندگی برسند./833/پ202/ح

ارسال نظرات