۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۶۳۶۴۷
رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش:

دشمن شناختی از فرهنگ ایثار و شهادت ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیل‌صفت گفت: دشمن هنوز مردم فهیم و ولایت مدار ایران را نشناخته و با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت آشنایی ندارد.
افتتاح مرقد شهيد فتح الله نظري با حضور فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در پايگاه دوم شکاري شهيد فکوري تبريز افتتاح مرقد شهيد فتح الله نظري با حضور فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در پايگاه دوم شکاري شهيد فکوري تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد جلیل صفت، رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی امروز در مراسم رونمایی از مقبره و یادمان شهید نظری در پایگاه شهید فکوری تبریز اظهار داشت: ایثار و جانفشانی شهدای ارتش در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

 


وی با تأکید بر این‌که در دوران جنگ تحمیلی ده ها کشور علیه کشورمان با عراق همکاری می کردند، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در جنگ نیابی با استفاده از صدام به دنبال براندازی انقلاب اسلامی ایران بود، اما رزمندگان اسلام با دست خالی مقابل تجهیزات مدرن دشمن ایستادند و کم نیاوردند.

 


رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با بیان این‌که ایران اسلامی در سایه ولایت و به برکت خون مقدس شهیدان و نخبگان در اوج قدرت است، اظهار داشت: دشمن هنوز مردم فهیم و ولایت مدار ایران را نشناخته و با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت آشنایی ندارد.

 


حجت الاسلام جلیل‌صفت با تأکید بر این‌که نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی مانند پدران خود در دفاع از ارزش‌ها پیشگام است، افزود: بدخواهان نظام اسلامی و انقلاب بدانند ملت ایران مانند سال 57 و دوران هشت سال دفاع مقدس با همان صلابت و آرمان ایستاده و دشمن را به زانو در می آورد.

 


وی با اشاره به این‌که امروز به برکت خون مقدس شهدا و همچنین مقاومت و صبر خانواده های شهدا کشور در اوج قدرت قرار دارد، گفت: امروزه به لطف مهندسان و نخبگان ایرانی نیروهای مسلح کشور هر وقت اقدام کنند می توانند دورترین نقطه از دنیا را نشانه بروند.

 


رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در پایان خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف اجتماعی شد و تصریح کرد: در سایه خون شهدا کشور امن است و مردم ایران در اوج عزت هستند و بر این اساس برای پاسداری از خون شهدا و فرهنگ شهید مسؤولیت سنگینی داریم.

 


همچنین امیر سرتیپ دوم واحدی فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز در سخنانی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: مقبره و یادمان شهید نظری که یکی از شهدای تأثیرگذار در جبهه‌های نبرد بوده است، در مدت زمان کمتر از 45 روز ساخته و رونمایی شد.

 


گفتنی است، شهید فتح الله نظری متولد سال 1341 روستای آبزیره شهرستان ملایر، در پانزده مرداد سال 61 در منطقه عملیاتی قصرشیرین و در عملیات ثارالله به شهادت رسید ولی پیکر پاکش به کشور بازنگشت تا اینکه در سال 92 توسط گروه تفحص پیدا اما هنوز هویتش گمنام بود، بر این اساس در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شد.

 


این شهید در بهمن سال 93 بر اساس نمونه آزمایش DNA شناسایی و نامش روی سنگ قبر ثبت و یادمانش در این پایگاه بنا شد. مقبره و یادمان شهید فتح الله نظری با حضور امیرسرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده شهید والامقام فتح الله نظری رونمایی شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات