۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۶۳۶۵۶

تأکید آیت الله شبستری بر احیای موقوفه ربع رشیدی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با انتقاد از عدم رفع مشکلات حقوقی مربوط به موقوفات ربع رشیدی در سال های گذشته، گفت: اگر موقوفات مربوط به ربع رشیدی احیا شود، ممکن است حتی درآمدی بسیار بیشتر از نفت داشته باشد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان «دولت، ملت، همدلی و همزبانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: همدلی و همزبانی نباید تنها در حد شعار باقی بماند.

 


وی با بیان این‌که مسؤولان پیشگام در تحقق مطالبات رهبر انقلاب باشند، خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب از دولت و ملت می خواهند که با وحدت، همدلی و همزبانی، پیشرفت کشور را رقم بزنند به طریق اولی این همدلی و همزبانی باید بین وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور نیز مشهود باشد.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم رفع مشکلات حقوقی مربوط به موقوفات ربع رشیدی در سال های گذشته گفت: در این مدت مقام های متعددی عوض شده اند ولی متاسفانه مشکلات حقوقی مربوط به موقوفات ربع رشیدی رفع نشده است.

 


آیت الله شبستری با تأکید بر ضرورت احیای موقوفات ربع رشیدی افزود: طبق اسناد متقن و مورد اعتماد، تعداد موقوفات ربع رشیدی از این استان تا کرمان را شامل می شد، ولی متاسفانه در سال های گذشته اتخاذ سیاست های غلط، سبب شده که از این موقوفات، چیز زیادی باقی نماند.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که احیای ربع رشیدی نیازمند عزم جدی دولت و نگاه کلان ملی نسبت به این مسأله مهم است، گفت: اگر موقوفات مربوط به ربع رشیدی احیا شود ممکن است حتی درآمدی بسیار بیشتر از نفت داشته باشد.

 


وی در ادامه با اشاره به سفر کاروان تدبیر و امید به آذربایجان شرقی در هفدهمین سفر استانی دولت یازدهم اواخر اظهار داشت: سفر دکتر روحانی به آذربایجان شرقی، علاوه بر برکات مادی و تخصیص اعتباراتی که به همراه داشت، سبب شد مردم بدانند دولت به استان های دیگر نیز توجه دارد.

 


امام جمعه تبریز از تخصیص اعتبارات لازم برای پروژه های امسال 94 و سال آینده از سوی دولت تقدیر کرد و افزود: هماهنگی بین دستگاه های اجرایی با یکدیگر و همچنین وزارتخانه ها امر مهمی است که باید مورد توجه بیش از پیش معاونت حقوقی ریاست جمهوری قرار گیرد.

 


آیت الله شبستری در پایان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در اجرای قوانین و مقررات، از معاونت حقوقی ریاست جمهوری خواست تا نسبت به اختلافات میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان رسیدگی شود.

 


همچنین الهام امین‌زاده در این دیدار صیانت از بیت المال و حقوق مردم را از مهم‌ترین سیاست های معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام و خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، طرح و رسیدگی به تمامی شکایات دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها از یکدیگر در معاونت حقوقی و به صورت رایگان انجام می شود و از بودجه های دولتی به دلیل این که بیت المال است به عنوان هزینه دادرسی و حق الوکاله استفاده نمی شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات