۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۶۳۶۷۰

دیدار وزرای امور خارجه ایران و ترکیه

خبرگزاری رسا ـ ظریف نیز با ابراز نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تحولات جاری منطقه گفت: اگر کشورهای منطقه با این پدیده ضد انسانی مقابله جدی و اساسی نکنند بطور قطع ناامنی و بی ثباتی در منطقه افزایش می یابد.
ديدار وزراي امور خارجه ايران و ترکيه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت امور خارجه، چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز با حضور در محل اقامت دکتر ظریف با وی دیدار کرد.

 

وی افزود: ما آمادگی خود را برای تبادل نظر درباره تحولات منطقه­ای با ایران اعلام می­کنیم و تنها راه حل بحران یمن را گفتگو می دانیم.

 

وی امدادرسانی فوری به آسیب دیدگان جنگ یمن را بسیار ضروری دانست و بر تبادل نظر میان مقامات کشورهای اسلامی در این زمینه تأکید کرد.

 

ظریف نیز با ابراز نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تحولات جاری منطقه گفت: اگر کشورهای منطقه با این پدیده ضد انسانی مقابله جدی و اساسی نکنند بطور قطع ناامنی و بی ثباتی در منطقه افزایش می یابد.

 

طرفین آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع فاجعه آمیز یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و استقرار و ایفای نقش سازمان ملل در یمن را برای انجام کمک رسانی انساندوستانه به آسیب دیدگان این کشور، ضروری و فوری دانستند.

 

مبارزه جدی و مستمر با تروریسم و خشونت طلبی، افزایش رایزنی­های سیاسی میان مقامات دو کشور از دیگر مباحثی بود که در این دیدار بر آن تأکید شد.

 

وزیرامورخارجه کشورمان بر گفتگوی یمنی ـ یمنی برای حل بحران این کشور تأکید کرد./822/د102/ج

ارسال نظرات