۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۶۳۷۳۳
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری:

ولایت‌ مداری تنها به حرف نیست/ آمادگی نیروهای مسلح در اوج قدرت نظامی و معنوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که ولایت‌ مداری تنها به حرف نیست، گفت: پاسداران انقلاب و حافظان کیان اسلامی در آمادگی کامل به سر می برند و در مقابله هرگونه تهدیدی از سوی دشمنان با همه توان خواهند ایستاد.
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام کریم سرافراز، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری عصر امروز در جمع مسؤولان عقیدتی و نظارت ناحیه مقاومت شهرستان بروجن، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز، از حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عنوان نماد و مظهر بصیرت، فداکاری، ایثار و جانبازی در رکاب ولایت یاد کرد.

 

وی با بیان این که بصیرت به انسان، قدرت تشخیص مسائل پیچیده سیاسی و درک و فهم درست واقعیت ‌های جامعه در هنگامه فتنه و غبار آلودگی فضای سیاسی جامعه را می‌دهد، تصریح کرد: انسان بابصیرت، حق را از باطل جدا می ‌کند و با نور معرفت الهی، در مسیر مستقیم حرکت می کند؛ بنابراین اگر انسان بصیر نباشد، گرفتار فتنه ‌ها می‌شود و با کوری به بیراهه می ‌رود و در پرتگاه سقوط می ‌کند.

 

حجت الاسلام سرافراز به حوادث زمان امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از شیعیان حتی عبیدالله بن عباس گرفتار فتنه تهدید و تطمیع اموی شدند، اما حضرت عباس(ع) با بصیرت از غبارهای فتنه به سلامت عبور کردند و از مسیر ولایت منحرف نشد.

 

وی ‌حضرت ابوالفضل(ع) را کانون هدایت، الگوی بصیرت و شاخص ولایت ‌مداری در طول تاریخ دانست و ایثارگری آن حضرت در قیام خونین عاشورا و صحنه کربلا را اوج بصیرت قمر منیر بنی هاشم(ع) عنوان کرد.

 

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل(ع)، الگوی تمام افرادی است که می‌‌خواهند در منظومه ولایت قرار بگیرند؛ زیرا ایشان در سه برهه زمانی حکومت علوی،‌ حاکمیت حسنی و قیام حسینی، با تمام وجود در کنار ولایت باقی ماند.

 

حجت‌الاسلام سرافراز ویژگی دیگر حضرت ابوالفضل(ع) را ایثار و جهاد در راه صیانت از حریم ولایت دانست و گفت: پیام حضرت ابوالفضل(ع)، بصیرت، ولایت‌مداری، جهاد، شهادت و دفاع از حریم امامت و ولایت است.

 

وی تأکید کرد: نکته مهم در پیام حضرت ابوالفضل(ع) این است که ولایت‌‌مداری تنها به حرف نیست؛ بلکه باید از عمق جان نشأت بگیرد و در صحنه ‌های حساس و سرنوشت‌ساز، با مقاومت، پایداری، جهاد و شهادت تجلی پیدا کند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط حساس جهان معاصر و منطقه، افزود: باید با الگو‌گیری از حضرت ابوالفضل(ع) از حریم ولایت، نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب، صیانت و دفاع کنیم.

 

این مقام مسؤول به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات زیر شبح تهدید اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده فرزندان این ملت هستند؛ اما باید با تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب، منافع ملی و مصالح انقلاب را مد نظر قرار داده و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی ایشان را در مذاکرات با گروه 1+5، رعایت کنند.

 

وی، ملت را پشتیبان نظام دانست و با تأکید بر آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در اوج قدرت نظامی و معنوی، اظهار داشت: پاسداران انقلاب و حافظان کیان اسلامی در آمادگی کامل به سر می برند و در مقابله هرگونه تهدیدی از سوی دشمنان با همه توان و تا آخرین نفس و قطره خون خویش برای حفظ ارزش ها و آرمان های والای ملی و اسلامی، همانند هشت سال دفاع مقدس خواهند ایستاد./9457/پ202/ح

ارسال نظرات