۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۶۳۷۶۴
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

سبک زندگی اسلامی سبب جلوگیری از ناهنجاری‌ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: سبک زندگی اسلامی و پیاده کردن زیبایی های اسلام در زندگی روزمره از بسیاری از ناهنجاری ها جلوگیری می کند.
حجت الاسلام  گيوي نهاوندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام امرالله گیوی نهاوندی محقق و پژوهشگر اجتماعی عصر امروز چهارشنبه (6خرداد) در کارگاه یکروزه زندگی بر اساس آموزه های دینی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد گفت: احترام متقابل زن و شوهر به یکدیگر مسأله ای است که در سبک زندگی اسلامی به آن تاکید شده و این مهم‌ترین رکن و مبنای زندگی اسلامی است.

 

حجت الاسلام گیوی نهاوندی اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی نحوه زندگی کردن بدون درگیری و نزاع و به حرکت در آوردن چرخ زندگی را به افراد توصیه می کند که این امر مستلزم آموزش است همانطور که رانندگی نیاز به آموزش و مهارت دارد آغاز زندگی مشترک نیز نیازمند آموزش های به موقع است.

 

این محقق و پژوهشگر در امور خانواده با بیان اینکه استان های البرز، تهران و گیلان به ترتیب رتبه های اول تا سوم طلاق در کشور را دارند، اظهار کرد: استان مرکزی رتبه چهارم طلاق در کشور را داراست و در کشور از هر 5 ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود.

 

حجت الاسلام گیوی نهاوندی با اشاره به اینکه ازدواج تولد دوباره برای هر کسی است و نقطه عاطفی در زندگی دختر و پسر محسوب می شود ادامه داد: این در حالی است که طلاق نوعی مرگ است که آسیب های اجتماعی بسیاری را برای جامعه در پی دارد.

 

وی اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی و پیاده کردن زیبایی های اسلام در زندگی روزمره از بسیاری از ناهنجاری ها جلوگیری می کند.

 

این کارشناس مسائل خانواده، پدیده شوم طلاق را مورثی و مسری عنوان و خاطرنشان کرد: خطر طلاق برای کسانی که با خانواده از هم پاشیده شده رابطه نزدیک داشتند تا 75 درصد و برای کسانی که رابطه کمتری با آن داشتند تا 35درصد افزایش می یابد.

 

حجت الاسلام گیوی نهاوندی ثبت آمار طلاق در سال گذشته را در هر یک ساعت 19 مورد بیان کرد و افزود: در مقابل طلاق های قانونی، پدیده طلاق عاطفی و خاموش نیز در جامعه به شدت رو به افزایش است که به مراتب خطرات بیشتری از طلاق های قانونی و دادگاهی دارد و متاسفانه همه خانواده ها به نوعی گریبانگیر طلاق نوع یک یا دو هستند و انسان ها نیاز به ارتباط های عاطفی دارند که به دلیل جدایی از یکدیگر باید این نیاز عاطفی را به شکل غیر اخلاقی بر طرف کنند که نتیجه این مهم ترویج بی بند وباری و فساد اخلاقی در جامعه است.

 

لازم به ذکر است، روز گدشته نیز جلسه شورای عالی فرهنگ عمومی با حضور حجت الاسلام گیوی با حضور اعضای این شورا در بیت امام جمعه اراک برگزار شد و امشب نیز با حضور حجت الاسلام گیوی در مسجد امام جواد(ع) کوی رضوی مراسم سخنرانی با موضوع زندگی اسلامی برگزار می شود./842/پ203/ب4

ارسال نظرات