۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۶۳۷۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مبلّغان از فرصت ماه رمضان برای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر در زمینه وقف، از مبلّغان خواست از فرصت ماه مبارک رمضان، برای ترویج این سنت حسنه استفاده کنند.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مديركل و كاركنان كميته امداد خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی شب گذشته در دیدار مدیرکل و مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، از تلاش ها و موفقیت های این نهاد در خراسان شمالی قدردانی کرد.

 

وی در این دیدار که با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و به منظور تشریح برنامه های نهاد اوقاف و امور خیریه استان در این ماه الهی برگزار شده بود، با اشاره به فضیلت و ارزش ماه مبارک رمضان، بر استفاده حداکثری از این فرصت ویژه برای رشد مفاهیم الهی و معنوی در جامعه تأکید کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف است، بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر در زمینه وقف تأکید کرد و افزود: باید روحانیان مبلغ از فرصت منابر و مجالس ماه مبارک رمضان برای ترویج سنت حسنه وقف بیش از گذشته استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که لازم است موقوفات جدید در استان و کشور به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند، اضافه کرد: می بایست در این زمینه ضمن شناسایی و احصای نیازهای روز استان، با فرهنگ سازی و مشاوره وقف، موقوفات جدید به سمت این نیازها سوق داده شوند.

 

وی همچنین با تأکید بر استفاده بیشتر از حرم مطهر امامزادگان استان برای برگزاری برنامه های مذهبی و عبادی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی، هماهنگی و مدیریت شود که شماری از برنامه های سخنرانی مذهبی، جزء خوانی قرآن کریم و مراسم احیای شب های قدر در جوار امامزادگان برگزار شود.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده این نهاد برای اجرا در ماه مبارک رمضان، افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان، همانند سال های گذشته طرح ضیافت الهی در جوار امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: در قالب این طرح، افزون بر اطعام و افطار روزه داران، برنامه های دیگری از جمله محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری، برپایی نماز جماعت اول وقت، تفسیر قرآن، جزء خوانی قرآن کریم، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و غیره برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی همچنین با اشاره به این که افزون بر این برنامه شب های قدر نیز به صورت ویژه در امامزادگان استان برگزار می شود، تصریح کرد: تمامی این برنامه ها با اعزام روحانیان مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان برگزار خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز سفره کریمانه این حضرت برای ایتام و مستمندان در بقاع متبرک استان برپا می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خاتمه، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت رویکرد کمک به ایتام و مستمندان و رفع نیازهای روز جامعه را اولویت این نهاد در برنامه های فرهنگی مذهبی ماه مبارک رمضان امسال عنوان کرد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات