۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۶۳۸۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالان قرآنی حافظ حوزه فکری جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر توجه بیشتر به تشکل های قرآنی در کشور، گفت: نیروهای قرآنی و فعالان این بخش حافظ حوزه فکری جامعه اسلامی هستند.
حجت الاسلام خادمي - مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست هم اندیشی و توجیهی مسؤولان دفاتر مؤسسات و تشکل های قرآنی استان، اظهار کرد: متولیان و اعضای مؤسسات قرآنی وظیفه ای مهم و خطیر داشته و می بایست روز به روز نسبت به ارتقای فعالیت های خود از نظر کمی و کیفی اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن و آموزه های الهی آن در جامعه، تصریح کرد: باید همه مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی کشور برای ترویج و تبیین بیش از پیش آموزه های قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل های جوان، اهتمام و تلاش بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام خادمی با یادآوری تهاجم فرهنگی و توطئه های دشمنان در زمینه جنگ نرم علیه نسل های جدید کشور، اضافه کرد: در واقع بهترین سلاح برای مقابله با فتنه ها و تهاجم فرهنگی و اعتقادی دشمنان، قرآن و گسترش آموزه های آن در جامعه است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی استان به منظور ارتقای فعالیت مؤسسات و تشکل های قرآنی در شهرستان های مختلف خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده در این زمینه افزایش و توسعه جلسات خانگی قرآن در شهرها و روستاهای استان است که می بایست مورد توجه مسؤولان و متولیان مؤسسات قرآنی استان باشد.

 

وی همچنین با تأکید بر شناسایی نیروهای قرآنی و استفاده بیشتر از توان آن ها در راستای توسعه برنامه ها و ترویج مباحث مربوط به قرآن در سطح جامعه، اظهار کرد: در این راستا می بایست شناسایی نیروهای قرآنی با نگاه قرآنی صورت گیرد نه آن که اهداف و نگاه مادی در این حوزه نیز وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که نیروهای قرآنی و فعالان این بخش حافظ حوزه فکری جامعه اسلامی هستند، افزود: باید فعالان مؤسسات و تشکل های قرآنی حوزه فکری و فرهنگی جامعه را محافظت کرده و اجازه ندهند افکار و اندیشه های نامناسب به آن راه یابد.

 

وی همچنین بر گسترش فعالیت نیروهای قرآنی در شبکه های اجتماعی و مجازی و نیز جلسات خانگی تأکید کرد و گفت: باید با شناخت مخاطب و شرایط و نیازهای او، نسبت به فرهنگ سازی قرآنی و ترویج آموزه های دینی در بین جوامع هدف مختلف اقدام شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین بر استفاده از توان رسانه های استانی و کشوری خصوصا رسانه های مذهبی در اطلاع رسانی فعالیت ها و برنامه های تشکل ها و مؤسسات قرآنی تأکید کرد و افزود: در حالی که برنامه های مختلف قرآنی و فرهنگی در این واحدها برگزار می شود، متأسفانه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسبی نسبت به این برنامه ها صورت نمی گیرد.

 

وی ادامه داد: اطلاع رسانی و بیان اقدامات انجام شده و یا در دست اجرا از سوی مؤسسات و تشکل های قرآنی سبب آشنایی و مشارکت بیشتر مردم در برنامه های مزبور بوده و در نتیجه هدف مورد نظر عاملان این فعالیت ها، بهتر محقق می شود.

 

این گزارش حاکیست نشست توجیهی مدیرکل تبلیغات اسلامی با مسؤولان مؤسسات و تشکل های قرآنی خراسان شمالی، امروز با هدف ارج نهادن به کار فعالان قرآنی و بررسی مشکلات و موانع آن ها، استفاده از نظرات و پیشنهادهای مدیران و فعالان قرآنی، آشنایی بیشتر این فعالان با یکدیگر و استفاده از تجارب و راهکارهای سازنده آن ها در جهت توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در استان برگزار شد.

 

لازم به ذکر است، در حال حاضر در استان خراسان شمالی بیش از 640 مؤسسه قرآنی مردمی، خانه قرآن شهری و روستایی و جلسات خانگی آموزش قرآن کریم دایر است. همچنین در این استان 34 مؤسسه قرآنی مردمی فعالیت می کنند که از این تعداد دو مؤسسه سطح یک، 22 مؤسسه سطح دو و 10 مؤسسه نیز سطح سه هستند.

 

افزون بر این در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی 121 خانه قرآن فعال است که از این تعداد 102 خانه قرآن در مناطق روستایی و 19 خانه قرآن نیز در شهرها مشغول فعالیت های آموزشی و قرائت قرآن کریم هستند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات