۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۶۳۸۱۷
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

راه‌اندازی «پنج شنبه بازار کتاب» در شهرستان های آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در آینده پنج شنبه بازارهای کتاب در شهرستان های استان، جهت بهره مندی علاقه مندان به کتاب راه اندازی می شود.
افتتاح پنج شنبه بازار کتاب در اروميه افتتاح پنج شنبه بازار کتاب در اروميه افتتاح پنج شنبه بازار کتاب در اروميه افتتاح پنج شنبه بازار کتاب در اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی امروز در آیین افتتاح پنج شنبه بازار کتاب در ارومیه اظهار کرد: این اقدام فرصتی فراهم می کند تا عموم مردم با محصولات ناشران ارومیه آشنا شوند.


وی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی سومین استان کشور است که پنج شنبه بازار کتاب در آن راه اندازی می شود.


حجت الاسلام کریمی در ادامه موضوع ایجاد بازار و نمایشگاه های کتاب را یکی از عوامل رشد و ارتقای فرهنگ کتاب در بین عامه مردم دانست و اظهار کرد: تمام دستگاه های فرهنگی باید تلاش کنند تا این یار مهربان برای تمام نسل ها ماندگار بماند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: یکی از کارهایی که بتوان ناشران و نویسندگان را دور هم گرد آورد ایجاد نمایشگاه های سلانه و هفتگی است و پنج شنبه بازار کتاب نیز یکی از ایده های خوب ترویجی  فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌باشد.


حجت الاسلام کریمی تلاش ها برای راه اندازی چنین نمایشگاهی در شهرستان ارومیه را از کارهای ارزشمند دانست و افزود: 22 ناشر در ارومیه و توزیع کنندگان محصولات فرهنگی و نمایندگان ناشران کشوری برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و امیدواریم شاهد استقبال دوستاران کتاب از این نمایشگاه باشیم.


وی تصریح کرد: در آینده شاهد راه اندازی پنج شنبه بازار در سایر شهرستان های استان آذربایجان غربی خواهیم بود تا این شهرستان ها نیز بتوانند استعدادها و توان بالقوه خود را برای دوستداران کتاب به نمایش بگذارند.


گفتنی است، "پنج شنبه بازار کتاب " امروز  با حضور مسؤولان ادارات و سازمان های فرهنگی و اجتماعی استان آذربایجان غربی در محل نمایشگاه مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه افتتاح شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات