۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۶۳۸۲۴
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تأکید کرد؛

شجاعت و سلحشوری در برابر زیاده‌خواهی مستکبران را مصرانه از تیم مذاکره‌کننده مطالبه می‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه ای ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده و ظرفیت‌های علمی، فناوری و هسته‌ای ایران اسلامی به رعایت خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند تأکیدو شجاعت و سلحشوری در برابر زیاده‌خواهی مستکبران را مصرانه از تیم مذاکره مطالبه کرد.
ـ مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پیرامون مذاکرات هسته‌ای بیانیه ای را منتشر کرده که متن آن به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَن تَرضی عَنک الیهودُ وَلَا النَّصاری حَتّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم قُل إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الهُدی وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَک مِنَ العِلمِ ما لَک مِنَ اللَّهِ مِن وَلِی وَلا نَصیرٍ»

سوره مبارکه بقره آیه 120

 

«هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به‌طور کامل، تسلیم خواسته‌های آن‌ها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوس‌های آنان پیروی کنی، بعدازآنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.»

 

«با پیروزی انقلاب عظیم اسلامی و به منصه ظهور درآمدن اسلام ناب محمدی (ص) و صدور این نهضت گران‌قدر به اقصی نقاط جهان، استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل و ارتجاع نفتی به جنگ آن آمدند.

 

از جمله معارضه‌ها، توطئه و کارشکنی‌هایی است که در زمینه حقوق هسته‌ای ملت ایران انجام می‌گیرد.

 

ولی امر مسلمین حضرت الله العظمی امام خامنه‌ای باوجود خوش‌بین نبودن به مذاکرات، بنا به مصالحی که مدنظر داشتند اجازه مذاکره بر اساس نرمش قهرمانانه را صادر فرمودند.

 

ایشان خطوط قرمزی که تأمین‌کننده مصالح و منافع ملت ایران هست را مکرر بیان فرمودند و با وجود گستاخی و زیاده‌خواهی مسوؤلان غربی به‌ویژه شیطان بزرگ آمریکا؛ به شکل حکیمانه و مدبرانه بار پاسخگویی به مطالبات نا به حق آنان را بر دوش کشیده‌اند.

 

با توجه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و با در نظر گرفتن حساسیت و شرایط زمان ضمن حمایت از اقدامات تیم مذاکره‌کننده کشورمان؛ ما نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مراتب ذیل را به استحضار پیشوای رهبر معظم انقلاب اسلامی ((دام ظله العالی)) و ملت شریف و بزرگ ایران و بالأخص روحانیت معظم می‌رسانیم:

 

1.     با تمام وجود مراتب اطاعت و حمایت خود را از فرامین و خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری اعلام می‌نماییم.

2.     بر اساس قرآن کریم و سنت و عترت، برائت و انزجار خود را از جبهه استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل و ارتجاع منطقه اعلام می‌کنیم.

3.     همان‌گونه که بارها از سخنان حکیمانه ولی‌فقیه دام عزه شنیده‌ایم، حل مشکلات کشور در نگاه به درون استعدادهای ملی است و مذاکرات و توافق احتمالی درصورتی‌که منافع ملی و کشور را تأمین کند تقویت‌کننده جایگاه ملت ایران تلقی می‌کنیم.

4.     ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده و ظرفیت‌های علمی، فناوری و هسته‌ای ایران اسلامی به رعایت خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی بارها فرموده‌اند تأکید می‌کنیم و شجاعت و سلحشوری در برابر زیاده‌خواهی مستکبران را مصرانه مطالبه می‌نماییم.

5.     با الهام از قرآن و عترت و با تبعیت از فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت و تمامی اقشار و مذاهب و در یک‌کلام دیپلماسی وحدت را بهترین راهبرد مقابله با توطئه‌های دشمنان می‌دانیم.

6.     همان‌گونه که ولی امر مسلمین فرموده‌اند: تهدیدهای دشمنان توخالی است اما در صورت هرگونه ماجراجویی دشمنان پاسخ دندان‌شکن به دشمنان داده و در دفاع از ایران اسلامی و امت مسلمان جان خود را برف‌گرفته و تقدیم اسلام و انقلاب خواهیم نمود»./921/پ203/ج

ارسال نظرات