۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۶۳۸۳۹
سخنران حرم مطهر رضوی:

احیای امر به معروف و نهی از منکر موجب سرزندگی جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اصول دین است و احیای آن موجب حیات و سرزندگی جامعه می‌شود.
حجت الاسلام سيد جعفر طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سبک زندگی اسلامی گفت: اسلام به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مراقبت و نظارت عمومی را بر عهده همگان قرار داده است.

 

وی با بیان این که یکی از مهم ترین آموزه‌های قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: قرآن جامعه‌ای را رستگار می‌داند که امر به معروف و نهی از منکر در آن اجرا شود و مؤید این امر، آیات فراوانی است که مسلمانان را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امر به معروف، نشانه فطرت بیدار جامعه و مایه تشویق نیکوکاران می‌شود و تذکر و آگاهی دادن به افراد جاهل نیز موجب دلگرمی و تقویت افراد کم اراده می‌شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: ادیان الهی با شناساندن معروف و منکر به دنبال آن بودند تا هدایت الهی را به بشریت بیاموزند و آن ها را به صراط مستقیم رهنمون کنند.

 

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر، نشانه عشق و علاقه به مکتب و سلامت جامعه است، افزود: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در این رابطه می‌فرمایند: «تمام اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره ای است در مقابل یک دریای پهناور است»./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات