۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۶۳۹۱۴
نماینده تبریز خبر داد؛

احتمال استانی شدن انتخابات مجلس قوت گرفت

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در حال تصویب قانونی است که طی آن نمایندگان مجلس به صورت استانی انتخاب خواهد شد.
عليرضا منادي نماينده مردم تبريز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا منادی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در جمع رؤسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور در تبریز با بیان این‌که شوراهای اسلامی شهر و روستا تبلور دموکراسی و مردم‌سالاری در کشور هستند، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که مترقی‌ترین قانون اساسی را در جهان داریم.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث‌های موجود پیرامون استانی ‌شدن انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: هم اکنون نمایندگان مجلس در حال تصویب قانونی هستند که طی آن وکلای ملت به صورت استانی انتخاب و راهی بهارستان خواهند شد.


 منادی با اشاره به نکته نظرات موافقان و مخالفان این طرح تصریح کرد: تا جایی که می‌دانم به احتمال 90 درصد استانی‌شدن انتخابات صورت می‌گیرد. متاسفانه در کشورمان، کار گروهی، ضعیف است، نباید تفکرمان شهرستانی باشد که تأمین و تقویت این زیرساخت بر عهده‌ شوراهای استانی است.


وی با بیان این‌که بدون تقویت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، استانی‌شدن انتخابات مجلس، فایده‌ای نخواهد داشت، افزود: شوراهای محلی، مویرگ‌های دموکراسی هستند که ارتباط‌شان با مردم، حتی از نمایندگان مجلس نیز بیشتر است.


عضو هیأت‌ رییسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز مجلس ایران، قوی‌ترین مجلس دنیا در جهان است، چراکه در ایران هیچ احدی نمی‌تواند مجلس را منحل کند یا قانون مجلس را که به تایید نهایی شورای نگهبان رسیده، نقض کند.


همچنین غلامرضا بصیری پور، رییس شورای عالی استان های کشور در سخنانی با بیان این‌که تعامل خوبی میان دولت تدبیر و امید و شوراهای اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: همین تعامل زمینه را برای همدلی شورا به عنوان منتخبین مستقیم مردم با دولت را فراهم کرده است.


وی با بیان این‌که تقویت شورا باوری در میان مسؤولان را مورد توجه قرار دادیم و این مهم در همایش های استانی مورد توجه است، گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان استانی در استان ها به شورا اعتقادی ندارند و به شورا باوری نرسیده اند، در حالی که ارتباط با شورا همان ارتباط با مردم است.


صادق نجفی، شهردار تبریز نیز در سخنانی با بیان این‌که اگر قوانین دهه های قبل در شهرداری ها اجرا شود، کارآیی و عملکرد آنها بهتر از قوانین فعلی خواهد بود، افزود: طرح هایی که امروز در مجلس برای شهرها مصوب می شود، علمی و منطقی نبوده و موجب کاهش درآمد شهرداری های بزرگ شده است./935/پ202/ج

ارسال نظرات