۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۶۳۹۳۱

اردوی زیارتی و سیاحتی طلاب مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز

خبرگزاری رسا ـ طلاب و اساتید حوزه علمیه سالار شهیدان تبریز در قالب اردویی سیاحتی امامزاده سید شعیب(ع) روستای دوزال شهرستان جلفا را زیارت کردند.
اردوي طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی انتظاری، امام جمعه جلفا و مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه سالار شهیدان تبریز که در روستای دوزال شهرستان جلفا و صحن امامزاده سید شعیب(ع) گردهم آمده بودند، اظهار داشت: طلاب علوم دینی باید از تمامی فرصت‌ها برای ارتقای سطح علمی خود بهره جویند.

 


وی با بیان این‌که تعطیلات تابستانی برای طلاب مدارس علمیه مفهومی ندارد، خاطرنشان کرد: فصل تابستان و آب و هوای خنک منطقه آذربایجان بهترین فرصت برای تشکیل حلقه‌های علمی و معرفتی در دامان طبیعت است، چنین اردوهایی نیز فضایی برای همگرایی و هم‌اندیشی طلاب و اساتید محسوب می شود.

 


بنابر این گزارش، تاکنون بیش از دو هزار نفر از طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی از امام زاده نوجه مهر و امام زاده سید شعیب دوزال شهرستان جلفا زیارت کرده اند. مزار این امامزادگان در جوار رودخانه ارس و منطقه توریستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی واقع شده اند.

 


همچنین نرجس‌خاتون‌ محمدی، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهر جلفا در کرسی آزاداندیشی طلاب این مرکز که با موضوع «کنترل حس خودنمایی زن از دیدگاه روانشناسی» برگزار شد؛ اظهار داشت: خودنمایی و خودآرایی زن ذاتی است، اگر درون زن خودآرایی و خودنمایی نباشد، نقص خلقت محسوب می‌شود، اما خودآرایی زن باید در محیط منزل و نزد شوهر باشد.

 


این کرسی آزاداندیشی با حضور اساتید، پژوهشگران و طلاب مدرسه علمیه فاطمیه جلفا برگزار و طی آن شبهاتی مطرح و پاسخ داده شد. همچنین نظرات مخالفان این بود که حقارت ذاتی زن منجر به میل به خودآرایی در مجامع عمومی می‌شود، دیگر این‌که چون زنان در برهه‌ای از زمان نتوانستند جلوه‌گری کنند، خودآرایی به عقده‌ای اجتماعی تبدیل شد است.

 


گفتنی است، در پایان این کرسی آزاداندیشی نتیجه شد که ارزش ذاتی حقیقی انسان‌ها به نفس است که نفس جنسیت‌بردار نیست، بنابراین مرد و زن هر دو به یک اندازه از انسانیت بهره برده‌اند. اگر بگوییم زن دارای عقده حقارت ذاتی است با مقام اشرف مخلوقات بودن انسان در تضاد است./854/پ203/ب4

ارسال نظرات