۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۶۳۹۵۱
استاد حوزه و دانشگاه:

مدیریت آسیب‌های فضای مجازی، ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان دین مبین اسلام فضای مجازی را تبدیل به تهدید کرده‌اند و به نشر افکار گمراه کننده خود می پردازند، ما نیز باید از طریق همین ابزار و در همین میدان نبرد پاسخ حملات فکری آنها را بدهیم.
فضاي مجازي

حجت الاسلام یحیی طالبی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در رابطه با آسیب های فضای مجازی گفت: اینترنت یک فضای مجازی و دارای آسیب هایی است، رهبر معظم انقلاب می فرماید: «اینترنت یکی از نعم بزرگ الهی است، اما در عین حال یک نقمت بزرگ هم هست؛ یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک»، اگر این فضا در دست نااهلان باشد بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از این فرصت و نعمت عظیم وظیفه و تکلیفی بر عهده ما است، افزود: علت تشکیل شورای عالی فضای مجازی بهره گیری از پتانسیل های آن است و در مقابل آسیب های فضای مجازی به نحو احسن مدیریت شود.


استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اینترنت به مثابه دریا است و کسی می تواند در این دریا موفق شود که شناگر ماهری در فضای مجازی باشد، بنابراین اگر به صورت مدیریت شده وارد آن نشویم از خطرات آن مصون نخواهیم ماند.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اذعان داشت: اگر بتوانیم مجموعه فضای مجازی را در راستای اهداف عالیه دین مبین اسلام مدیریت کنیم، توانسته ایم تا حد بالایی از آسیب های این فضا پیشگیری و گاه درمان کنیم.


حجت الاسلام طالبی ابراز داشت: امروز هزاران سایت فعال در فضای مجازی هویت و تفکر شیعی را هدف قرار داده اند از این رهگذر توانایی پاسخ گویی چهره به چهره به شبهات عظیم موجود در فضای مجازی را نداریم و این مهم نیز ممکن نخواهد بود، پس نباید از پتانسیل فضای مجازی غفلت کرد.


وی ادامه داد: دشمنان دین مبین اسلام با بهره گیری از این فرصت آن را تبدیل به تهدید کرده‌اند و به نشر افکار گمراه کننده خود می پردازند، ما نیز باید از طریق همین ابزار و در همین میدان نبرد پاسخ حملات فکری آنها را بدهیم.


حجت‌الاسلام طالبی تاکید کرد: سنخ تهاجمات در فضای مجازی استدلالی نبوده و با شیوه های تخریبی و روانشناسانه و غیر اخلاقی صورت می گیرد، این تهاجمات بدون پاسخ نبوده و در حقیقت پاسخ این تهاجمان بسیار ساده و آسان است، بنابراین وظیفه ما این است که با شناسایی طلاب متخصص و زبده در مباحث علمی، تربیتی، آموزشی و اعتقادی و بهره گیری از این نیروها هدف های تبلیغی خود را به انجام رسانیم./854/ت303/ب4

ارسال نظرات