۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۶۳۹۷۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

عملیات احداث دانشکده علوم قرآنی بجنورد 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: فاز دوم دانشکده علوم قرآنی بجنورد وابسته به نهاد اوقاف و امور خیریه استان بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حجت الاسلام سهرابي - شوراي اداري خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد با اشاره به اجرای عملیات احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی بجنورد وابسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اظهار کرد: کار ساخت این دانشکده از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان در دو فاز صورت گرفت.

 

وی با بیان این که فاز نخست ساختمان دانشکده علوم قرآنی بجنورد در سال 92 به بهره برداری رسید، افزود: عملیات فاز دوم این طرح نیز در حال حاضر بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که دانشکده علوم قرآنی بجنورد از سال 86 در مرکز استان خراسان شمالی راه اندازی شد، افزود: از زمان آغاز فعالیت این دانشکده تا سال 91 که فاز نخست آن به بهره برداری رسید، با توجه به کمبودهای منابع مالی و اعتباری، تمامی فعالیت های آموزشی و فرهنگی دانشکده علوم قرآنی بجنورد در فضاهای استیجاری و نامناسب صورت می گرفت که بارها تا مرز انحلال و برچیده شدن این دانشکده نیز پیش رفت.

 

وی خاطرنشان کرد: اما سفر رهبر معظم انقلاب و اختصاص اعتبار برای احداث ساختمان این دانشکده بار دیگر امید را به این مجموعه وابسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بازگرداند.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی در سفر رهبری به استان در مهر ماه سال 91 مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این دانشکده طی دو مرحله اختصاص یافت که 50 درصد این اعتبار در سال 92 از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان جذب و از برگشت آن جلوگیری شد.

 

عضو شور ای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: البته در سفر رهبر معظم انقلاب به این استان 20 میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل ساختمان دانشکده علوم قرآنی بجنورد مصوب شد اما بعدا با پیگیری های انجام شده 20میلیارد ریال دیگر نیز برای اجرای فاز دوم ساختمان این دانشکده قرآنی تخصیص و جذب شد.

 

وی ادامه داد: با اختصاص مبلغ نخست عملیات عمرانی فاز نخست دانشکده علوم قرآنی که شامل ساختمان آموزشی آن بود تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: با اختصاص مابقی مبلغ مصوب در سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی برای این دانشکده قرآنی، فاز دوم احداث ساختمان آن با زیربنای دو هزار و 100 مترمربع در سه طبقه هر طبقه 700 مترمربع آغاز شد که در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به دیوارکشی محوطه دانشکده و محصور شدن آن، عملیات تسطیح و ایجاد فضای سبز در محیط داخلی این دانشکده نیز در دستور کار نهاد اوقاف و امور خیریه استان بوده و به زودی آغاز می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که در سال تحصیلی جاری در دانشکده علوم قرآنی بجنورد 120 دانشجو شامل 75 دانشجوی دختر و 45 دانشجوی پسر در سه رشته تحصیلی تقسیر قرآن مجید، تربیت مربی قرآن مجید و علوم قرآنی و حدیث در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، افزود: این دانشکده تاکنون طی هفت دوره 300 دانشجو پذیرش کرده که از این تعداد 180 نفر در پنج دوره فارغ التحصیل شده اند.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که برای سال تحصیلی آتی بر اساس برنامه در این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می شود، اضافه کرد: پیشنهاد پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآنی و حدیث در دانشکده علوم قرآنی بجنورد به وزارت علوم داده شده و به فضل الهی از مهر ماه سال جاری نخستین گروه از دانشجویان این مقطع تحصیلی نیز پذیرش می شوند./9314/ت302/ح

ارسال نظرات