۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۱
کد خبر: ۲۶۴۰۰۵
جانشین فرمانده سپاه قدس:

مکتب ما هیچ‌گاه زیر بار ظلم نمی‌رود/ ملت‌های مسلمان شاگرد مکتب انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ سردار قاآنی با تأکید بر اینکه مکتبی که راه باعزت زندگی کردن را یاد گرفته و به دیگران می‌آموزد، هیچ‌گاه زیر بار ظلم و فشار غاصبان نخواهد رفت، گفت: مشکل اساسی آمریکا با ما مسأله هسته‌ای نیست بلکه آنها نمی‌توانند منطق قوی جمهوری اسلامی را در دنیا بپذیرند.
سردار قاآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده سپاه قدس، پنجشنبه شب در یادواره شهدای مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان، گفت: برحسب معارفی که داریم، درس ولایت‌مداری را از صلوات شعبانیه که این‌روزها به خواندن آن مشغول هستیم، می‌آموزیم.

 

وی ادامه داد: در بخشی از این صلوات به ما توصیه می‌شود که همراه و همگام با امام باید حرکت کرد هم کسی که عقب بماند و هم کسی که جلوتر از ولایت حرکت کند، گمراه است و فقط کسی که همراه امام باشد، به رستگاری خواهد رسید.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: شهدای عالی‌مقامی که امشب به یاد آنها هستیم، علمدارانی هستند که همراهی با امام خود را برای همراهی با اسلام به حد اعلا رساندند در فرهنگ اسلامی ما اوج وفاداری به مبانی دین و اعتقادات اسلامی در فداکردن وجود مسلمان متجلی می‌شود.

 

سردار قاآنی با اشاره به ویژگی‌های بارز شهدا، بیان کرد: شهدای ما سه ویژگی بارز داشتند اول اینکه آنها نگاه تکلیف‌مدارانه داشتند دوم اینکه برای انجام تکلیف خود از بضاعت اندک حداکثر استفاده را می‌بردند و سوم اینکه هم.اره دست به دعا و توسل به درگاه خدا و معصومان بودند.

 

وی افزود: اوج افتخار ما شهادت در راه دین است از این رو شهدای ما نه تنها ضرر نکردند بلکه بالاترین سود نصیب آنان شد کسانی که درصدد شهید کردن این عزیزان هستند، در دنیا و آخرت متضرر خواهند شد آنها با جنایات خود می‌خواهند بین مردم تفرقه ایجاد کنند اما شهدای ما و خانواده‌های آنان اثبات می‌کنند که حفظ اسلام و دین و وحدت برایشان، یک اصل اساسی است و اگر فرزند دلبند خود را از دست می‌دهند اما با رفتار و منش خود ثابت می‌کنند که وحدت و حفظ اسلام از همه چیز بالاتر است.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: حتما عقلا و علمای با فضیلت اهل سنت نیز این گونه رفتارهای دشمنان را محکوم می‌کنند؛ زیرا می‌دانند که پشت پرده این حرکت‌ها کسانی هستند که برای ضربه زدن به اسلام برنامه‌ریزی می‌کنند سررشته این اعمال به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بازمی‌گردد.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم است این است که اصول و مبانی انقلاب از روز اول، مورد هجمه‌های گوناگون دشمنان اسلام قرار گرفت اما همواره عده‌ای پا در میدان‌های نبرد گذاشتند و دفاع کردند و امروز به جایی رسیده‌ایم که نه تنها از خود دفاع می‌کنیم بلکه برخی ملت‌ها نیز شاگرد انقلاب اسلامی هستند.

 

سردار قاآنی بر نقش الگوبودن انقلاب اسلامی در دنیا تأکید کرد و گفت: اگر جوانان فداکار و باعزتی هستند که با دست خالی در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده‌اند و پیروزی‌های فراوان به دست آورده‌اند، اینها شاگرد مکتب شهدای عالی‌مقام ما هستند آنان رسم باعزت ‌زندگی کردن را از شهدای ما آموختند و در کشور خود پیاده کردند.

 

وی اضافه کرد: فلسطین قهرمان که بیش از 60 سال از غصب آن می‌گذرد در مقطعی در مقابل صهیونیست‌ها با عزت و سربلندی ایستادگی کردند که با فرهنگ انقلاب اسلامی آشنا شدند و شاگرد این مکتب شدند و عزت‌مندانه دفاع کردند نسل امروز آنها با اقتدار و صلابت می‌جنگند نمونه آن، جنگ 22 روزه و 51 روزه است حداکثر میزان نفوذ رژیم خون‌آشام اسراییل، در تمام 51 روز جنگ با تمام امکانات نظامی، فقط یک و نیم کیلومتر در غزه بود که البته شبها جرأت ماندن نداشتند و برمی‌گشتند.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس در گریزی به مسأله هسته‌ای، اظهار داشت: مکتبی که راه باعزت زندگی کردن را یاد گرفته و به دیگران می‌آموزد، هیچ‌گاه زیر بار ظلم و فشار غاصبان نخواهد رفت مشکل اساسی آمریکا با ما مسأله هسته‌ای نیست بلکه آنها منطق قوی جمهوری اسلامی را در دنیا نمی‌توانند بپذیرند جمهوری اسلامی، راه را برای مسلمانان روشن می‌کند و از زیر یوغ استکبار و استعمار بیرون رفتن را به آنان می‌آموزد آمریکایی‌ها نمی‌خواهند این راه را به دیگران بیاموزیم حتی خودِ همین کسانی که با دولت‌مردان با مذاکره می‌کنند وقتی دوربین‌ها کنار می‌رود می‌گویند مشکل ما با ایران در هسته‌ای نیست.

 

وی اشاره کرد: دشمنان ما هنگامی که نمی‌توانند با منطق ما کنار بیایند به حرکات تخریبی متوسل می‌شوند از ترور گرفته تا ایجاد تروریست و جنگ‌های گسترده چه در درون کشور و چه در اطراف ما از عمده اقدامات آنهاست.

 

سردار قاآنی به جنایات آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها در ظاهر ادعای دموکراسی می‌کنند آنها به کشورهایی که وضعیت خوبی از لحاظ دموکراسی دارند اتهام می‌زنند اما از آن سو کشورهای را که تا به حال یک انتخابات هم برگزار نکرده‌اند جزو دوستان خود می‌دانند آمریکایی‌ها دو جنگ بزرگ را در افغانستان و عراق، با شعار مبارزه با تروریسم و القاعده، ابتدا به مردم خود و سپس به مردم منطقه ما تحمیل کردند خوشان اظهار می‌کنند که سه هزار میلیارد دلار در این جنگ‌ها هزینه کردیم ما می‌دانیم که افغانستان جایی نیست که آنها چنین هزینه‌ای برای آن بپردازند.

 

وی ادامه داد: شعار مبارزه با القاعده و تروریسم آمریکایی‌ها در حالی سر داده شد که وقتی جنگ سوریه آغاز شد، آمریکا این جنگ را با جذب گروه‌های تروریستی، فرماندهی می‌کند و در مقابل انقلاب اسلامی می‌ایستد پس از این هزینه‌ها و عدم نتیجه‌گیری، به سراغ حمایت و تشکیل گروه‌های افراطی رفتند تا در کشورهای اسلامی فتنه ایجاد کنند.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به نقش انکارناپذیر رهبری در انقلاب اسلامی، یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی به برکت رهبری و نورانیت آن که راه را به ما نشان می‌دهد، جلودار مبارزه با افراطی‌گری در دنیاست اگر جمهوری اسلامی در این میدان پیچیده حضور نداشته باشد، این جنایت‌کاران بی‌منطق بلاهای ناگواری را منجر خواهند شد.

 

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند مسلمانان را هر روز درگیر با مسائل خود کنند و متأسفانه در این میان برخی از سران کشورهای اسلامی توجه نمی‌کنند مردم یمن یک مشکل داخلی داشتند و نیازی به دخالت دیگران نبود اما برخی بی‌توجه به اینکه آمریکا در پشت صحنه مصیبت ایجاد می‌کند، به کشوری که هیچگونه تعرضی صورت نداده، حمله کردند.

 

وی بیان داشت: لازم است در چنین شرایطی، با هوشیاری و بصیرت، گرفتار مسیرهای انحرافی نشویم و با همان منطق قوی راه شهدا را ادامه دهیم./831/پ202/ب4

ارسال نظرات