۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۶۴۰۱۹

اخبار کوتاه اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری محفل قرآنی با حضور 350 مربی قرآن در اصفهان، تجلیل از حافظان قرآن کریم در نیروی انتظامی اصفهان و برگزاری کمیته عالی موقوفات حوزه های علمیه استان های قم و اصفهان در خوانسار، از عناوین اخبار کوتاه اوقاف اصفهان است.
اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در محفل قرآنی که با حضور530 مربی و برگزیدگان قرآنی در بخش های گوناگون در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد گفت: اگر امروز در سایه قرآن رشد می کنیم و با برگزاری محافل انس با قرآن با کتاب الهی انس بیشتری می گیریم مدیون امام خمینی هستیم که به برکت انقلاب بر سر سفره قرآن نشستیم.



وی با اشاره به این که حاکمیت قرآن همیشه حاکمیت الگو بوده است گفت: امروز اگر شاهد بیداری اسلامی در منطقه و جهان هستیم عامل حرکت و پشتوانه این بیداری قرآن است.



در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکس و سند از زندگی و فعالیت های سیاسی، اجتماعی و خانوادگی امام خمینی(ره) برپا شد و در این نمایشگاه 85 عکس و 25 سند از امام خمینی از دوران جوانی تا روزهای انقلاب و رحلت ایشان به نمایش درآمد.



لازم به ذکر است این نمایشگاه تا 17 خرداد صبح ها از ساعت 8 تا 14 و عصرها از ساعت 16 تا 19 میزبان علاقه مندان است.



یگان های نیروی انتظامی 80 هزار حافظ قرآن دارد

حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان این که 27 هزار نفر موفق به گذراندن آزمون های قرآنی در ناجا شده اند گفت: 80 هزار نفر هم در یگان های مختلف نیروی انتظامی موفق به حفظ یک تا 30 جزء قرآن کریم شده اند که این از افتخارات نیروی انتظامی است.



وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات انس با قرآن گفت: همواره یکی از منویات رهبر معظم انقلاب، تأکید بر برگزاری محافل و جلسات قرآنی بوده است و امیدواریم بتوانیم همچون گذشته با شتاب بیشتری فرهنگ قرآنی را در نیروی انتظامی توسعه دهیم.



فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان این که تقویت روحیه اسلامی و انقلابی از جمله موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری در حکم فرماندهی نیروی انتظامی است، افزود: توجه داشتن به شئونات قرآن در زندگی فردی، اخلاقی، حرفه‌ای و خانوادگی جامعه تأثیرگذار است.



اشتری با اشاره به این که قرآن و عترت جدا شدنی نیستند، افزود: قرآن با ولایت و اهل بیت است که انسان ها را در مسیر هدایت و رستگاری قرار می دهد.

 

وی با اشاره به این که عمل به قرآن متضمن موفقیت در دنیا و آخرت است، از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی خواست تا اهتمام بیشتری نسبت به گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در بین کارکنان و خانواده آن ها داشته باشند که سبب انجام هرچه بهتر مأموریت‌های محوله خواهد شد.



همچنین در آستانه بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مراسم محفل انس با قرآن از 60 مربی و برگزیده قرآنی اصفهان قدردانی شد.



موقوفات حوزه های علمیه کشور ماهانه شناسایی و برنامه ریزی می شود

حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در کمیته عالی موقوفات حوزه های علمیه استان های قم و اصفهان در خوانسار گفت: برای احیا و توسعه موقوفات حوزه های علمیه کشور کمیته های تشکیل شده است.

 

 

وی ایجاد وقف جدید در حوزه های علمیه و همچنین اجرای صحیح نیت واقفان خیراندیش را از دیگر اهداف تشکیل این کمیته دانست و افزود: با حضور استان به استان به صورت ماهیانه موقوفاتی که مربوط به حوزه های علمیه است شناسائی و برای آن برنامه ریزی می شود.



حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که این کمیته مشترک بین سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: در این جلسه با حضور در شهرهای استان اصفهان که حوزه های علمیه با قدمت و موقوفات خوبی دارند برای سرمایه گذاری رقابتی و پیگیری مباحث حقوقی احیای موقوفات آنها تصمیم گیری شد./939/پ203/ب4

ارسال نظرات