۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۶۴۰۲۶
دادستان کل کشور:

ظرفیت‌سازی انسان های مقاوم براساس تعالیم و تفاسیر قرآن است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور رمز پایین آمدن نرخ جرم و جنایات را پناه بردن به تعالیم و معارف قرآن عنوان کرد و گفت: مدینه فاضله و آرمانشهر اسلامی مبتنی بر اخلاق، عقلانیت، عدالت و معنویت است.
سيد ابراهيم رييسي

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش ملی تکریم خادمان طرح تلاوت نور صبح امروز هشتم خرداد با حضورحجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام محمدرضا حشتمی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی، دادستان کل کشور و قاریان این طرح و نمایندگان ائمه جماعات سراسر کشور در سالن همایش های هلال احمر مشهد آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این همایش با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب و خادمان قرآنی در حفظ و فهم قرآن میان نسل جوان تلاش‌ها و کوشش‌های بسیاری کرده‌اند، اظهار کرد: رمز پایین آمدن نرخ جرم و جنایات پناه بردن به تعالیم و معارف قرآن است.

وی، مدینه فاضله و آرمانشهر اسلامی را مبتنی بر اخلاق، عقلانیت، عدالت و معنویت  عنوان کرد و بیان داشت: بنا نهادن زیربنای شهر اسلامی جز در پرتو قرآن امکان‌پذیر نیست.

دادستان کل کشور با اشاره به این که پناه بردن به خدا و انس با معارف قرآن دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، ادامه داد: اکنون در تهاجمات و شبیخون‌های فرهنگی از سوی دشمنان نظام و انقلاب به سر می‌بریم لذا باید در پرتو قرآن برای جوانان الگوسازی صورت گیرد.

وی با بیان این که در مقابل فتنه‌ها و هجمه دشمنان تنها باید به قرآن پناه برد،ابراز کرد: علم و عمل به قرآن باید در سیره جوانان پدید آید؛ همچنین تلاوت، فهم، حشر و نشر و علم به قرآن باید جزو برنامه‌های جوانان باشد.

 دادستان کل کشور درادامه با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) که فرموده‌اند: «هیچ پیامبری مثل من اذیت نشد»، اظهار کرد: خداوند همواره با صابرین است از این رو مسلمانان باید با شرح صدر ظرفیت خود را با الگوگیری از امامان معصوم(ع) و سالکان طریق حق گسترش دهند.

وی گفت: بر همین اساس امامان معصوم(ع) الگویی در بردباری، صبر، تحمل و ظرفیت برای مسلمانان محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که انسان موجودی دو آفرینشی و مرکب از جسم و جان است که در پرتو ارتباط با قرآن شکل می‌گیرد، ادامه داد: انسانیت انسان جز در پرتو تعلیم قرآن شکل نمی‌گیرد، این در حالی است که هفت میلیارد انسان بر روی کره خاکی نفس می‌کشند اما تنها کسی را می‌توان انسان خطاب کرد که در پرتو معارف قرآن رشد یافته و انسانیت خود را با تکیه بر معارف و تفاسیر قرآن شکل داده باشد.

وی با اشاره به این که باید کسی که می‌خواهد قرآن را تفسیر کند خود از جنس قرآن باشد، اظهار کرد: همچنین تفسیر قرآن نیازمند یک قرآن ناطقی است، کسی که شخصیت وجودیش در پرتو عنایات قرآن شکل گرفته باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به انسان‌سازی در پرتو معارف قرآن و تفاسیر کلام وحی ابراز کرد: مساجد نقش مهم و تأثیرگذاری در ارتباط انسان با قرآن دارند.

وی با بیان این که در معنویت، خود مظروف ظرف‌ساز است، خاطرنشان کرد: اگر فردی برای حفظ روزانه قرآن بکوشد خداوند او را مورد عنایت قرار داده و آن فرد قادر به حفظ جزء به جزء کلام وحی خواهد شد و دریافت و معرفت او نسبت به کلام وحی افزوده می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به حرکتی که برای معرفت‌افزایی نسبت به کلام وحی در مساجد آغاز شده است، افزود: بالا رفتن و اوج گرفتن انسان در آسمان معنویت تنها در پرتو قرآن حاصل می‌شود؛ این در حالی است که دشمنان نظام و اسلام همواره بر سر راه مسلمانان مشکلاتی را پدید می‌آورند.

وی با بیان این که برای خارج نشدن افراد از عبودیت خدا در فراز و فرودهای زندگی باید ظرفیت‌سازی شود، گفت: یکی از راهکارهایی که می‌توان در برابر دشمنان مقاومت کرد ظرفیت‌سازی بر مبنای تعالیم و تفاسیر قرآن است.

براساس این گزارش، نخستین همایش کشوری تکریم خادمان طرح تلاوت نور از هشتم تا دهم خرداد با حضور 320 نفر از خادمام قرآنی در سالن همایش های هلال احمر مشهد با برگزاری کارگاه های آموزشی برگزار می شود./934/پ202/ج

 

ارسال نظرات