۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۶۴۰۳۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

شعبان، ماه تقویت جایگاه ولایت و ارتباط با خداوند است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که پیامبر اکر (ص) فرموده است رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است، گفت: ماه شعبان ماه تقویت جایگاه ولایت و ارتباط با خداوند است.
حجت الاسلام عباسيان مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

حجت‌الاسلام عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان داشت: همزمان با اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) ایستگاه‌های صلواتی به منظور رفاح حال زائران و خدمت‌رسانی به عموم مردم در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص سراسر استان مرکزی برپا شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به این که ماه شعبان، ماه دعا و ماه عبادت است اظهار داشت: ماه شعبان فرصت بسیار مغتنمی است تا انسان خود را برای ماه رمضان آماده کند.

 

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرموده است رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است تصریح داشت: ماه شعبان ماه تقویت جایگاه ولایت و ارتباط با خداوند است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: به مناسبت ماه مبارک شعبان نماز جماعت از شب نیمه شعبان تا 15 خرداد با حضور عموم مردم و زائران در آستان‌های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان مرکزی برپا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام عباسیان بیان داشت: صلوات شعبانیه در ماه شعبان خوانده می‌شود و اگر کسی نمی‌تواند کامل بخواند، می‌تواند یک‌سوم این دعا را بخواند؛ چراکه بسیار فضیلت دارد.


وی از برپایی محافل انس با قرآن خبرداد و افزود: به مناسبت این ایام برپایی محافل انس با قرآن کریم نیز با حضور قاریان و حافظان قرآن کشوری و استانی در بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مداحی و عزاداری رحلت امام خمینی(ره)، سخنرانی و اطعام زائران را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و اظهار داشت: به منظور ترویج و سنت حسنه وقف در جامعه در طول این ایام نیز غرفه‌های مشاوره وقف جدید جهت خدمت رسانی به عموم مردم در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص دایر می‌شود.


حجت‌الاسلام عباسیان، در ادامه ترویج فرهنگ وقف را در جامعه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وقف یکی از سنت‌های سفارش شده در فرهنگ و آموزه‌های دینی و اسلامی محسوب می‌شود و برپایی این غرفه‌ها نقش مهمی در تبیین این سنت در بین مردم ایفا می‌کند./842/ت303/ب4

ارسال نظرات