۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۶۴۰۵۶
امام جمعه موقت اهواز:

همه باید فرمانبردار رهنمودهای حکیمانه رهبری باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: انتظار می رود تیم مذاکره کننده فرمایشات مقام معظم رهبری را کامل و دقیق مد نظر داشته باشند و نگذارند دشمن از خطوط قرمز تعیین شده تجاوز کند.
حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب و ملت به تیم مذاکره کننده اعتماد کامل دارند و مورد حمایت خود قرار می دهند و انتظار می رود که تیم مذاکره کننده نیز به این اعتماد پاسخ شایسته ای دهد و فرمایشات مقام معظم رهبری را کامل و دقیق مد نظر داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه هیچ یک از مسؤولان نظام به دنبال سازش و عبور از خط قرمزها نیست زیرا همه این حقیقت را باور دارند اگر کسی بخواهد چنین کاری انجام دهد، عزت و اقتدار ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران پایمال می شود اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب خطوط اصلی و قرمز نظام را تعیین کردند، همه باید فرمانبردار رهنمودهای حکیمانه ایشان باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در خصوص تهدیدهای نظامی آمریکا، این تهدیدها را نشان از به بن بست رسیدن دشمن دانست و گفت: امروز دیگر تهدیدهای آمریکا مفهوم خود را از دست داده و در حقیقت این تهدیدها توخالی و شعاری بدون پشتوانه است.

 

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر اینکه همه تحریم‌ها باید یک جا و در روز توافق لغو و نه تعلیق شود، اظهار داشت: نظارتی فراتر از حدود بین‌المللی را قبول نداریم و ملت ایران اجازه نخواهد داد دشمن دانشمندان این مرز و بوم را مورد سؤال و جواب قرار دهد.

 

وی در ادامه سخنان خود به تغییر سیاست های آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکای جنایتکار با حمایت از گروه های تروریستی و به ویژه داعش در کشورهای عراق و سوریه بدنبال بدنام کردن اسلام و ایجاد تفرقه میان مسلمانان است؛ مسلمانان جهان مراقب باشند فریب دسیسه های رژیم صهیونیستی و آمریکا را نخورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده همچنین افزود: کشتار مردم مظلوم یمن به دست رژیم آل سعود و به سرکردگی رژیم صهیونیستی از نشانه های آشکار تفرقه افکنی میان ملت مسلمان و همچنین نوکری آل سعود برای مستکبران است.

 

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: ایشان توصیه های مهمی در مورد ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و دوری از سیاست زدگی داشتند از جمله فرمودند با استفاده از فرصت های بزرگ ماه رجب، شعبان و رمضان، همه مسؤولان کشور از جمله نمایندگان مجلس نیازمند استحکام بیشتر رابطه با خداوند هستند.

 

وی با اشاره به اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، تعامل با گروکشی تفاوت دارد گفت: امیدواریم مخاطبان ایشان که همه مسؤولان نظام اسلامی هستند از فرافکنی بپرهیزند و به فرمایشات ولی فقیه عمل نمایند؛ عدم وجود بن بست در کشور و ضرورت تعامل قوای سه گانه با یکدیگر جزو دیگر توصیه های ایشان بود و همچنین فرمودند مسئولان باید به یکدیگر حسن ظن داشته باشند.

 

جشن نیمه شعبان بزرگ و با رعایت شؤون اسلامی برگزار شود

 

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیمه شعبان روز بزرگ و با عظمتی است که شیعه باید قدر و منزلتش را بداند و حقیقت آن را درک کند؛ اظهار داشت: نقطه اوج شکوه و بزرگی این ماه، نیمه شعبان است؛ بسیاری از روایات زیادی  بر ارزشمندی نیمه شعبان و اعمال آن وارد شده است.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با تاکید بر برگزاری هرچه با شکوهتر مراسم و جشن نیمه شعبان توصیه کرد: اننتظار می رود این جشن بزرگ با رعایت شئون اسلامی و اخلاقی، موجب خشنودی حضرت ولی عصر ارواحنافداه فراهم شود.

 

وی خطاب به دست اندرکاران برگزاری جشن های نیمه شعبان بیان داشت: توصیه و سفارش ما این است که این مراسم ‌ها را آلوده به گناه نکنند زیرا چنین اموری، ظلم به حضرت حجت(عج) است؛ بنابراین ضمن اظهار شادی نیز باید برای آن حضرت یاورانی را به منظور ظهور آماده کنیم.

 

ایران اسلامی با تکیه بر نیروی جوان  قله های پیروزی و پیشرفت را فتح خواهد کرد

وی همچنین با اشاره به هفته جوان و تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) اظهار داشت: آن حضرت را مصداق بارز ولایتمداری و اطاعت از امام است و در روایت آمده است که حضرت علی اکبر قبل از ورود به کربلا به حضرت سید الشهدا(ع) فرمودند که چون ما بر حق هستیم پس از مرگ هرگز هراسی نداریم؛ این شجاعت حضرت علی اکبر (ع) و ایستادگی در راه حق باید الگوی جوانان شود؛ جوانان باید خضوع، ایثار و فداکاری، ولایتمداری و مردانگی را از شخصیت های بزرگی همچون حضرت علی اکبر (ع) یاد بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره با پیشرفت دانشمندان جوان ایرانی در فناوری ها و علوم گوناگون اظهار داشت: ایران اسلامی با تکیه بر نیروی جوانان کشور همه قله های پیروزی و پیشرفت را فتح خواهد کرد؛ جوانان سرمایه و نیرویی عظیم برای هر کشور به شمار می روند که خدای متعال و اولیای الهی هم به آنها توجه دارند و البته دشمنان نیز به آنها طمع می ورزند به همین دلیل در روایات اسلامی توجه زیادی به این مسأله شده است.

 

استکبار ستیزی و شجاعت امام راحل همچنان ادامه دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استکبار ستیزی و شجاعت حضرت امام خمینی (ره) صریح کرد: امام هرگز از دشمن نمی‌ترسید شجاعانه با مستکبران مبارزه می کرد؛ استکبار ستیزی و مقاومت در برابر ظلم خاصیت عمل به تکلیف است که همواره در برابر دشمنان اسلام باید ایستاد؛ دشمنان بدانند که استکبار ستیزی حضرت امام خمینی (ره) همچنان در روحیه مردم ایران تداوم دارد.

 

امام جمعه موقت اهواز همچنین افزود: کانون اصلی در رفتار امام (ره) معنویت ایشان بود یعنی استکبارستیزی حضرت امام عین معنویت و عبودیت ایشان بود، طاغوت‌ستیزی حضرت امام، سازش‌ناپذیر بودن با استکبار جهانی، تحقیر قدرت‌های بزرگ عین معنویت حضرت امام بود لذا نمی‌ترسید چون براساس تکلیف الهی و شرعی حرکت می‌کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده انتخاب حضرت امام خامنه ای بعنوان رهبر ایران اسلامی در همان روز بعد از ارتحال امام را یادآور شد و گفت: این انتخاب شایسته، مصونیت بخش انقلاب و نظام اسلامی بود؛ راه امام خمینی (ره)با رهنمودهای مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد؛ رهبر معظم انقلاب از ابتدای رهبری تا کنون همواره در مسیر حضرت امام خمینی (ره)، اسلام و آرمان های انقلاب حرکت کرده و نگذاشتند کوچکترین انحرافی در انقلاب اسلامی ایجاد شود.

 

امام جمعه موقت اهواز افزود: امام خمینی(ره) برای مبانی اعتقادی و رفتاری خود اصولی را مد نظر داشتند، نخست خداباوری که درسی بزرگ برای مسؤولان نظام اسلامی محسوب می‌ شود به این ترتیب که ایشان هیچ گاه به دشمن به ویژه آمریکای جنایت کار اعتماد نکردند به همین دلیل شعار «مرگ بر آمریکا» از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از زبان ملت ایران نیفتاده است ضمن اینکه امام امت، دین را جدا از سیاست نمی ‌دانست و همواره برای برقراری اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی تلاش می کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده همچنین یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) برای دفاع از مظلومان جهان انقلاب اسلامی را به وجود آوردند؛ امام راحل منادی عدالت در جهان اسلام بود.

 

تلاش ها و مجهادت های وزارت اطلاعات قابل تقدیر است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار داشت: وزارت اطلاعات  با روح لبریز ولایتمداری، قانون‌گرایی و رعایت مسائل شرعی و نیز پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی به خوبی نقش خود را در تامین امنیت ملی ایفاء کرده است.

 

وی افزود: برقراری امنیت ملی به ویژه در استان خوزستان قابل تحسین است؛ خوزستان که همواره طعمه دسیسه های دشمن بوده و هست، امروز از امنیت ویژه ای برخوردار است که این امنیت حاصل تلاش های بی وقفه نیروهای امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات است؛ تلاش ها و مجهادت های شبانه روزی وزارت اطلاعات قابل تقدیر است./9454/پ201/ب4

ارسال نظرات