۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۶۴۰۹۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

سبک زندگی غربی توطئه دشمن برای زدودن هویت دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که نظام سلطه با گسترش شبکه های ماهواره ای و مجازی بدنبال از هم گسستن نظام خانواده، ترویج بی بندوباری و بی هویت کردن نسل جوان است، گفت: سبک زندگی غربی توطئه دشمن برای زدودن هویت دینی در جامعه است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) افزود: حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان در حرکت های فردی، اجتماعی و دفاع از قرآن، اسلام و ولایت است، جوانان باید ا خلاق و ادب حضرت علی اکبر(ع) را سرمشق زندگی خویش قرار دهند.

 

وی اظهار داشت: امروز دشمنان انقلاب و اسلام به خوبی به این مهم که جوان ایرانی عدالت‏‌طلب و پیرو اهل بیت(ع) است و با الگو برداری از امامان معصوم(ع) و پیامبر گرامی اسلام جوانان دیروز موفق به شکست دشمن در هشت سال دفاع مقدس شد و امروز نیز با پیروی از ولایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری موفق به کسب دستاوردهای بزرگی در حوزه مختلف شده است.

 

حجت‌الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: در همین راستا دشمنان اسلام با تزریق فرهنگ بیگانه سعی در جایگزین کردن فرهنگ های مبتذل با با الگوهای شایسته فرهنگ اسلامی‏ است تا بدین وسیله جوان را از اهل بیت (ع) و فرهنگ نبوی دور کنند.

 

وی اظهار داشت: بنابراین جوان ایرانی باید با افزایش بینش دینی و سیاسی خویش و الگو برداری از اسوه های آسمانی نظیر حضرت علی اکبر (ع) در جهت خنثی کردن توطئه شوم دشمنان گام بردارند تا به انحطاط کشانده نشوند.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: یک جوان مسلمان باید در عین پاکی و دین داری، با نشاط، پرشور و خلاق باشد و تقوا و پرهیزگاری را سرلوحه زندگی خویش قرار دهد و لحظه ای از یادگیری غافل نباشد.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این که حضرت علی اکبر(ع) لحظه‌ای از امام عصر خود و اهداف والای امام حسین(ع) دور نشد و با درایت به ولایت به صحنه کارزار در روز عاشورا رفت و با شجاعت جنگید و با بصیرت شهادت را پذیرفت، افزود: جوان مسلمان امروزی نیز باید با الگوبرداری از آنحضرت در مسیر ولایت و در راستای خشنودی امام زمان خویش حضرت مهدی(عج) و فراهم کردن زمینه تعجیل آن حضرت گام بردارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اگر بدنبال تربیت جوانان متدین، متعهد و کارآمد هستیم باید اهمیت ویژه ای برای بنیان خانواده قائل باشیم، اظهار داشت: دشمنان اسلام بدنبال از هم گسستن نظام خانواده، ترویج بی بندوباری و بی هویت کردن نسل جوان می باشند تا از این طریق بر افکار جوامع به قول خودشان جهان سوم تسلط پیدا کنند و اهداف خودشان را در این جوامع پیاده کنند.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به این که از علی‌اکبر(ع) این را بیاموزیم که حضور در صحنه‌های مورد رضایت امام زمان(عج) می‌تواند ما را در راهی که می‌رویم سربلند و ماندگار کند، گفت: اگر بشر امروز در جنبه‌های مختلف اخلاقی و روحی سقوط کرده به این خاطر است که از آموزه‌های انبیا و واسطه‌های فیض الهی دوری گزیده است.

 

وی با اشاره به این که جوانان را باید با استفاده از ابزار هنر به سوی این الگوهای اصیل سوق داد و شخصیت‌های اسلامی را به عنوان بهترین الگوها برای آنان معرفی کرد، ادامه داد: با استفاده از ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ها باید اندوخته‌های دینی خود را به جوانان معرفی کنیم تا آنان بتوانند راه درست را در زندگی بیابند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات