۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۶۴۱۸۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان:

جوانان با تأسی از حضرت علی اکبر در برابر ظلم و فتنه‌های دشمنان ایستادگی کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به این که حضرت علی اکبر (ع) می تواند برای جوانان ما الگویی تمام عیار باشد گفت: امروز جوان ما نیز با الگوگیری از آن حضرت باید در برابر تمام فتنه‌ها و برنامه‌های شوم دشمن آگاهی داشته باشد و هرگز تسلیم زور نشود.
حجت الاسلام باقري

حجت‌الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) در کشور به ‌عنوان روز جوان نامیده شده است، چرا که این حضرت به ‌علت ویژگی‌های بارز و شاخصی که داشتند برای جوانان ما الگو هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به مشخصه های بارز حضرت علی اکبر(ع) خاطرنشان کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) یک جوان خدایی و الهی بود و در علم و اخلاق، برای وی همتایی وجود نداشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با بیان این که جوانان باید به تأسی از این بزرگوار ولایت‌مدار باشند، گفت: حضرت علی‌اکبر(ع) توان جنگی بالایی داشتند که همه توانایی‌های این بزرگوار در واقعه کربلا برای دفاع از دین و دیانت و در خدمت ولایت بود و امروز باید جوانان به تأسی از وی در خدمت قرآن و ولایت باشند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه جوانان را مورد خطاب قرار داد و تأکید کرد: جوانان باید کسب علوم مختلف، فقه و فنون را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که این امر یک نیاز فردی و اجتماعی است و باید به تحقق آن توجه شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه تسلیم نشدن در برابر ظلم و زورگویی را یکی از ویژگی های آن حضرت بر شمرد و اظهار داشت: حضرت علی‌اکبر(ع) از جمله جوانان شجاعی بود که هرگز در برابر ظلم و ستم تسلیم نشد و امروز جوان ما نیز با الگوگیری از آن حضرت باید در برابر تمام فتنه‌ها و برنامه‌های شوم دشمن آگاهی داشته باشد و هرگز تسلیم زور نشود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به استعدادهای سرشار جوانان ایرانی در زمینه های مختلف تصریح کرد: جوانان ما بسیار با استعداد هستند و باید از این توانایی‌ها و استعدادها برای توسعه همه ‌جانبه کشور استفاده کرده و اقتدار ایران را تثبیت کنند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز جوان ایرانی در همه عرصه‌ها توانسته در جهان زبانزد باشد و باید این استقلال روز به روز تقویت شود. /949/ت302/ح

ارسال نظرات